- OK, jag har kopplat in en ack-tank2.
Nu blev det inte en gammal el-panna som i trådens ämne utan istället en 300L VV-bererdare som inte behövde paralellkopplas (sparade lite gas och några slantar på kopplingar). Jag hittade en annons om en som fanns att hämta gratis
för att göra plats i garaget för snöskotern....
Jag har strulat en hel del, för med minskat antal starter följer oxå minskad produktion av varmvatten. Nu har jag fått kompressorstarterna halverade från ca 24 till 12/dygn, men det innebär att VV-körningarna samtidigt är halverade,
-tänkte inte på det (har ingen el-beredare i serie som Avensis) Thumbsup
Det finns nu en hel del 'kranar' inkopplade så jag kan alltid gå tillbaka till 'original' eller bara nyttja volymförstorare, men jag gillar att prova mina ideer så jag vet om det fungerar, vilket det oftast inte gör utan justeringar
Jag har för närvarande kopplat in en termisk fördelare, så att ack-tank2 bara ska laddas till ca 45ºC vid VV-körningar men då stryps flödet och framledningen 'boostas' istället med laddpumpen... måste fixa en ventil med bättre flöde i alla riktningar.
Jag har senaste dagarna dragits med blidväder så det är låg framledningstemp och inte bra förhållanden för justeringar, därför avvaktar jag tills jag får lite kyla och värmebehov
Bifogar en bild på hur det ser ut just nu, har inte monterat några tempsensorer på ack2 ännu