Hallå,
Nopp. Jag har prommet hemma, men har inte satt in det. Jag ser fördelen med funktionen eftersom man kommer att starta upp VP tidigare än med gamla prommet (med gamla prommet kommer man ju vid kall väderlek att vänta med start till man når nedre gränsen i pannan). Är ju då smartare att mer kontinuerligt köra VP då utetemperaturen är låg. Ger ju också mer varmvatten.
Nackdelen är dock också att man startar VP vid högre tanktemperatur och kör den högre upp vid varje start. Det kommer inte att vara lika effektivt. Jag tycker att defaulttemperaturen för när man växlar setting verkar lite hög. Jag tänker mig att sätta den gräns där jag effektbehovet, enligt mina beräkningar, överstiger VPs kapacitet (runt -1). Då förväntar jag mig att VP kommer att gå i princip kontinuerligt under -1 grader, även om solen skiner och uppvärmningsbehovet under kortare period understiger VPs kapacitet.
Missade visst: Jo jag tycker att det går alldeles lysande. Så pass att jag knappt har brytt mig om apparaten. Men, man får väl ge sig ner och pilla lite nu när det blir kallt och optimeringsgenen sätter till....