0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kanske är lika bra att klippa "kamin bygeln" innan man hänger upp den, men, var sitter den?För jag kommer elda i kaminen samt att jag även kör med vedpannan som primärsystem, tror jag...Man kanske blir lat om pumpen fungerar bra...
Hoppas det, vill ju att ha den klar NUUUI ett tidigt inlägg så ritade jag min planlösning, tänkte sätta den i hallen riktad mot vardagsrummet. Vad tror ni om det? Det är ju ett 30-talshus så det är ganska låga dörröppningar. Öppningen från hallen ut till trappområdet är ganska bred dock, ca 120cm.Några tips å tricks?//Lars
Är det idé att sätta en ventkanal mellan sovrummet (som ingen sover i) & köket?Känns som om det skulle kunna bli bra rotation på luften då. En vanlig ventil & en fläkt av datormodell kanske räcker för att få till det, vad tror ni?//Lars
Citat från: larsostman skrivet 06 november 2007, 23:28:40Är det idé att sätta en ventkanal mellan sovrummet (som ingen sover i) & köket?Känns som om det skulle kunna bli bra rotation på luften då. En vanlig ventil & en fläkt av datormodell kanske räcker för att få till det, vad tror ni?//Lars3 l/s x 1,29 x 5 ºC Delta T =19,3w i effektförflyttning !vad ger ett värmeljus ? 250-300w ??mvh.ACE