0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag antar att 8000kwh är ett snitt för landet.Det står ju inte vid vilken innomhus temp det ska gälla.
Fast Lindomehusen har väl inte bergvärme
Citat från: Hansson skrivet 06 november 2007, 08:05:25Fast Lindomehusen har väl inte bergvärmeKan så vara , men slutsatsen längst ner säger att behovet av köpt energi i framtidens småhus skulle kunna ligga under 8000kWh per år.Där är jag(och många här på forumet) nu i gamla hus, så speciellt hög målsättning är det ju inte.Däremot en energiförbrukning på 8000kWh skulle vara imponerande.
Citat från: Ville Vessla skrivet 06 november 2007, 08:36:14Citat från: Hansson skrivet 06 november 2007, 08:05:25Fast Lindomehusen har väl inte bergvärmeKan så vara , men slutsatsen längst ner säger att behovet av köpt energi i framtidens småhus skulle kunna ligga under 8000kWh per år.Där är jag(och många här på forumet) nu i gamla hus, så speciellt hög målsättning är det ju inte.Däremot en energiförbrukning på 8000kWh skulle vara imponerande. Jag tror dom menar energiförbrukning.Annars vore det ju tokigt.Jag ligger ju på 3500-4000kwh om man bortser från veden
Jo, men veden ska väl räknas in som köpt energi, ca 4000 kWh per kubik. Det är hela tiden köpt energi som man avser, precis som i den kommande energideklarationen.MVH/Gano
Jag antar att 8000kwh är ett snitt för landet.Det står ju inte vid vilken innomhus temp det ska gälla.Vad har du för temp innomhus?Har du lika temp i alla rum? Vid svinkyla?