Ad
Varmvattenberedare från Indol
Bäst online casino i Sverige
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Panasonics hantering av H16 problem  (läst 1540 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Skyrex

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
Panasonics hantering av H16 problem
« skrivet: 23 oktober 2007, 16:54:34 »
Hej. Vill tacka för ett informativt och bra forum.

Jag äger en Panasonic E9DKEW pump och uteaggregat. Jag har haft ett fel länge som jag trott berott på inställningar eller mjukvara. Det har efter läsande på forumet visat sig vara det kända fabrikationsfelet H16. Pumpen är köpt på Onzza och garantitiden gick ut i lördags. Jag tog kontakt med Onzza och de bad mig gå in på deras hemsida och fyll i formulär men det visade sig att man ska vända sig till Panasonic europa istället vilket jag gjort genom ett mail igår.

Någon som vet hur bra Panasonic skött sin service och ansvar?
Hur snabbt har ni fått svar?
Hur har de gått tillväga?
Hur snabbt kan man få ett nytt uteaggregat?
behöver jag oroa mig för att jag inte kommer få någon hjälp från Panasonic och isåfall vad har jag för rättigheter gentemot Onzza? Felet har ju funnits ett tag men jag kontaktade ju Onzza första arbetsdagen efter garantitiden gick ut.

Mycket tacksam för svar :)

Mvh Jimmy!

Utloggad Harken

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 790
  • Karma +5/-2
SV: Panasonics hantering av H16 problem
« Svar #1 skrivet: 23 oktober 2007, 17:17:31 »
läs tråden

h16support@...

De tycks ha skött det jättebra

Utloggad Paxmax

  • En riktig filur samt
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1450
  • Karma +5/-2
  • Kön: Man
  • Går det att överklocka sin pump?
SV: Panasonics hantering av H16 problem
« Svar #2 skrivet: 27 oktober 2007, 00:14:46 »
Jodå, visst har Panasonic "skött det", att kalla det för bra vet jag däremot inte.
Min gick sönder i februari, då var inte alla korten på bordet ännu.
I Mars så anmälde jag det till "h16supporten", I SLUTET på AUGUSTI skulle jag fått SKICKA in båda pumparna, sen skulle det dröja ca 2 veckor innan ersättningspumpar kom.
Bra skött? Nja, men nu hade jag turen och ha en schysst leverantör som grejade det hela lite snabbare än P'sonic själva.

Att dom sen högst troligtvis(enl. mitt tycke) sprider desinformation om hela h16 fadäsen är sorgligt. Det är inte "bra skött" i mina ögon heller.

Men, dom grejar iaf utbytesenheter och utbyte vilket naturligtvis är det allra viktigaste, det skall dom ha credit för iaf.
Sen om utbytesenheterna är h16-fria kommer bli m-y-c-k-e-t intressant och se.
Det hemska med att bli klokare är att man snart inser hur lite man egentligen vet...
Mentalt förberedd ägare av äkta "H16"-DKE maskiner

Vill du annonsera klicka här! Varmvattenberedare från Indol
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Varmvattenberedare från Indol
Bäst online casino i Sverige
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!