0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om man vill göra en utomhusdel osynlig för grannarna borde man göra som amerikanarnas ac ser ut, som blåser luften uppåt istället för i sidled, då skulle man kunna bygga in den i en liten låda bara man lämnar fritt över och under. Eventuell snö borde ju blåsa bort. Eller finns det någon nackdel med dessa eftersom jag aldrig sett någon i sverige?
EFTRE SOM JAG ÄR DYSELEKTRIKER SÅ UPPSKATTAR JAG NÄR MAN I FRUSTRATION HOPPAR AV ÄMMNET OCH KASTAR SIG IN I PERSONANGREPP, MIN SVENSKA PÅVERKAR INTE MIN KUNSKAP.ÄR MAN TVEKSAM PÅ HURVIDA LUFTENMASSAN GÅR MELLAN RIBBORNA OCH BOTTEN PÅ VÄDERSKYDDET.KAN MAN MED LITE MER AVANSERAD MATTEMATIK RÄKNA UT HUR MYCKET MASSA SOM PASSERAR MELLAN VARJE RIBBA ELLER GENOM HELA ( BUREN )SÅ VILL MAN VETA OM DEN KLARAR VP´S KAPASITET ÄR DET BARA PLOCKA FRAM MATTEBOKEN ELLER TA EN BUR MED SIG TILL NÄRMASTE UNIVERSITET SÅ LEVERERAR DE NOG ETT SVAR.SKRIVER ALLT MED EN GLIMT I ÖGAT, BARA SÅ NI VET tomte::P.S INGEN MÄRKBAR SKILLNAD PÅ EFFEKTEN ÄN I ALLA FALLSKA KOLLA OM JAG KAN HITTA NÅGOT SP TEST, DET VORE JU KUL ELLER HURPUSS FRÅN FASTER TILDA
Hej Erp! Jo du har nog helt rätt, holken skall ju inte vara till fördel för pumpen och dess funktion, utan den skall bara fylla en rent estetisk funktion är meningen, det är ju bara det att det gör den ju inte heller, eftersom den ser ju rent löjlig ut.Mvh Raffen.
Här på forumet har nog tidigare skrivits om de som har grannar som ej gillar luft-luft-pump , men det är nog bara få undantag som gnäller om grannens puump.Då gnäller de säkert om annat åxå .
lite skoj får man väl dela med sig jag förstår inte problematiken i ämmnet, jag har fortfarande inte sett en effektsänkning på någon VP med väderskydd.Men om ni nu hävdar att det är ett problem, så är jag tacksam om ni kan påvisa en hållbar teknisk bevisning för att det skulle orsaka ett problem med en ( holk ).Dryfta kan man göra i oändlighet, men det hjälper inte om man inte tar fram bevisning.för att veta om det är ett problem med en ( holk ) får man ta fram mätvärden att jämföra med.Jag hävdar att det inte orsakar någon effektförlust med en ( holk ).OCH JAG HAR RÄTT TILLS MOTSTSEN BEVISAS.ta fram egna mätvärden och publisera det här, har ni rätt ska jag genast sluta montera dyliga ( holkar ).