0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: humlan57 skrivet 07 oktober 2007, 18:13:09Citat från: MangeH skrivet 07 oktober 2007, 15:19:28Avast är bra ur förebyggande syfte. Har man redan fått ett virus är det mindre bra. Sitter man med en nedlusad maskin så har tex F-Secure, Trend och panda gratis online scanners som körs via webläsaren som är riktigt bra på att ta bort virus./quote]Fel! Med Avast så går det perfekt att avlusa en redan nerlusad PC, vilket jag själv fått göra hos andra. Du väljer bara att göra en "Bottscanning" startar om PC:n så drar bootscanningen igång å rensar ut ev skit som annars inte kan avlägsnas. Fel?Du kan ju börja med att räkna upp de virus du lyckats få bort med avast? Det är ett antivirusprogram så om du inte lyckades ta bort något virus lite då och då så vore det väl konstingt. Men fakta är att det finns bra mycket bättre alternativ när det gäller att rensa en redan nedlusad dator. Och det är inte FEL!Jag talar av egen erfarenhet som jag dessutom delar med kollegor i branchen. Den erfarenheten säger att när det gäller att rensa nedlusade datorer så ligger inte avast särskillt högt upp på listan. Resultatet har inte varit tillfredställande. Men sen kan man ju fråga sig vad man ska ha ett antivirusprogram till. Min åsikt är att det är ett av de första program man bör installera på datorn. Dvs ur förebyggande syfte. Och till det fungerar avast utmärkt.Det Du påstår är felaktigt, Avast kan visst tabort virus från redan infekterade PC:n, vilket kan läsas överallt på Internet, å Avast är i tester inte ett dugg sämre än andra, det skiljer bara mellan tester/testare. Dessutom talar jag även av erfarenhet... Tester att läsa finns här:http://www.virusbtn.com/index bara att regga sig å ta del av det mesta om antivirusprogg. Sen är jag så less på att höra allt trams om antivirusprogg, där det ena efter det andra ska vara bättre än nåt annat, vilket i 99,9% av fallen är rent skitsnack. Allt beror på hur det testas, vem som testar å vad som testas. Men faktum är att de flesta antivirusprogg duger gott för att man ska klara sig från angrepp. Fast jag tycker ändå att man ska välja Avast, då det mycket sällan inte har en perfekt fungerande autouppdatering av programvara å databank för virus.mvh humlan.
Citat från: MangeH skrivet 07 oktober 2007, 15:19:28Avast är bra ur förebyggande syfte. Har man redan fått ett virus är det mindre bra. Sitter man med en nedlusad maskin så har tex F-Secure, Trend och panda gratis online scanners som körs via webläsaren som är riktigt bra på att ta bort virus./quote]Fel! Med Avast så går det perfekt att avlusa en redan nerlusad PC, vilket jag själv fått göra hos andra. Du väljer bara att göra en "Bottscanning" startar om PC:n så drar bootscanningen igång å rensar ut ev skit som annars inte kan avlägsnas. Fel?Du kan ju börja med att räkna upp de virus du lyckats få bort med avast? Det är ett antivirusprogram så om du inte lyckades ta bort något virus lite då och då så vore det väl konstingt. Men fakta är att det finns bra mycket bättre alternativ när det gäller att rensa en redan nedlusad dator. Och det är inte FEL!Jag talar av egen erfarenhet som jag dessutom delar med kollegor i branchen. Den erfarenheten säger att när det gäller att rensa nedlusade datorer så ligger inte avast särskillt högt upp på listan. Resultatet har inte varit tillfredställande. Men sen kan man ju fråga sig vad man ska ha ett antivirusprogram till. Min åsikt är att det är ett av de första program man bör installera på datorn. Dvs ur förebyggande syfte. Och till det fungerar avast utmärkt.
Avast är bra ur förebyggande syfte. Har man redan fått ett virus är det mindre bra. Sitter man med en nedlusad maskin så har tex F-Secure, Trend och panda gratis online scanners som körs via webläsaren som är riktigt bra på att ta bort virus./quote]Fel! Med Avast så går det perfekt att avlusa en redan nerlusad PC, vilket jag själv fått göra hos andra. Du väljer bara att göra en "Bottscanning" startar om PC:n så drar bootscanningen igång å rensar ut ev skit som annars inte kan avlägsnas.
Citat från: MangeH skrivet 07 oktober 2007, 18:47:21Citat från: humlan57 skrivet 07 oktober 2007, 18:13:09Citat från: MangeH skrivet 07 oktober 2007, 15:19:28Avast är bra ur förebyggande syfte. Har man redan fått ett virus är det mindre bra. Sitter man med en nedlusad maskin så har tex F-Secure, Trend och panda gratis online scanners som körs via webläsaren som är riktigt bra på att ta bort virus./quote]Fel! Med Avast så går det perfekt att avlusa en redan nerlusad PC, vilket jag själv fått göra hos andra. Du väljer bara att göra en "Bottscanning" startar om PC:n så drar bootscanningen igång å rensar ut ev skit som annars inte kan avlägsnas. Fel?Du kan ju börja med att räkna upp de virus du lyckats få bort med avast? Det är ett antivirusprogram så om du inte lyckades ta bort något virus lite då och då så vore det väl konstingt. Men fakta är att det finns bra mycket bättre alternativ när det gäller att rensa en redan nedlusad dator. Och det är inte FEL!Jag talar av egen erfarenhet som jag dessutom delar med kollegor i branchen. Den erfarenheten säger att när det gäller att rensa nedlusade datorer så ligger inte avast särskillt högt upp på listan. Resultatet har inte varit tillfredställande. Men sen kan man ju fråga sig vad man ska ha ett antivirusprogram till. Min åsikt är att det är ett av de första program man bör installera på datorn. Dvs ur förebyggande syfte. Och till det fungerar avast utmärkt.Det Du påstår är felaktigt, Avast kan visst tabort virus från redan infekterade PC:n, vilket kan läsas överallt på Internet, å Avast är i tester inte ett dugg sämre än andra, det skiljer bara mellan tester/testare. Dessutom talar jag även av erfarenhet... Tester att läsa finns här:http://www.virusbtn.com/index bara att regga sig å ta del av det mesta om antivirusprogg. Sen är jag så less på att höra allt trams om antivirusprogg, där det ena efter det andra ska vara bättre än nåt annat, vilket i 99,9% av fallen är rent skitsnack. Allt beror på hur det testas, vem som testar å vad som testas. Men faktum är att de flesta antivirusprogg duger gott för att man ska klara sig från angrepp. Fast jag tycker ändå att man ska välja Avast, då det mycket sällan inte har en perfekt fungerande autouppdatering av programvara å databank för virus.mvh humlan.
Ett tillägg bara. Jag har aldrig stött på nån som tyckt dom haft ett dåligt antivirusprogg, utom undantaget Norton. Det visar med all tydlighet att alla program fungerar bra, om dom bara hanteras på rätt sätt. De ggr de varit problem, så brukar det visa sig att progget inte uppdaterats eller konfigurerats ordentligt, eller att i värsta fall, inga som helst regelbundna uppdateringar gjorts, m.fl former av handhavande fel.mvh humlan.
Långsamma uppdateringar i AVAST ?!!!Du vet inte vad du pratar om , mitt uppdateras ofta flera ggr per dag!
Citat från: Mike skrivet 08 oktober 2007, 12:33:27Långsamma uppdateringar i AVAST ?!!!Du vet inte vad du pratar om , mitt uppdateras ofta flera ggr per dag!Det var problem i början, men i stort sett sen år 2004 har Avast tillhört de bättre antivirusprogrammen. Å med en av de bäst fungerande uppdateringfunktionerna av alla program. Å precis som Du säger, kan det komma flera uppdateringar under en dag...mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 08 oktober 2007, 12:38:45Citat från: Mike skrivet 08 oktober 2007, 12:33:27Långsamma uppdateringar i AVAST ?!!!Du vet inte vad du pratar om , mitt uppdateras ofta flera ggr per dag!Det var problem i början, men i stort sett sen år 2004 har Avast tillhört de bättre antivirusprogrammen. Å med en av de bäst fungerande uppdateringfunktionerna av alla program. Å precis som Du säger, kan det komma flera uppdateringar under en dag...mvh humlan.2005 har jag för mig att de fick underkänt i testet men mitt minne kan svika mig. Kan varit 2004 med.