0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur kan Quiet mode avgöra ett pumpval Dom flesta maskiner har Quiet mode knapp då praktiskt taget ingen luft cirkulerar genom aggregatet, det blir stört omöjligt att värma huset i det fläktläget.
Vuxen människa i extremt kroppsarbete kan avge 300 W, men i normalt funktionsläge gäller nog 100W. Barn i full fart generar ganska mycket (de sitter ju aldrig still).Det var en kille som växte upp som granne med Mats Wolgast (han med det superisolerade huset i Uppsala). När han var och lekte hos Wolgasts så blev det varmt inomhus. Kroppsvärmen fick temperaturen i huset att stiga. Snacka om välisolerat.MVH/Gano
Hej!Jag har precis köpt Mitsubishi's senaste pump, den som kallas "Q-heat 630". Jag har för mig att jag har läst att Q-heat är det norska modellnamnet. Den rätta modellkoden på den nya maskinen är dock "MSZ-FD25VABH". OBS! Det enda som skiljer i modellkoden på den nya och den äldre modellen är "B" -et vad jag vet. Men nu när jag står här med denna nya rosade pump funderar jag på om jag verkligen valde rätt. Jag såg i går kurvor på verkningsgraden på en massa olika pumpar och den som låg i topp var IVT's pump. IVT lämnar dessutom 10!!!! års garanti på hela pumpen (eg 10 år på kompressorn och 6år på resten men man får utan extra kostnad en försäkring som täcker upp för ytterligare 4 år för resten av pumpen) och den kostar inte mer än de andra toppmodellerna. Kan någon förklara varför någon köper Pannasonic's pumpar kurvan för deras pump såg jättebra ut vid 7+ men när tempen sjönk störtdök kurvan för deras pump och vid -15 fick man inte ut mycket mer än man körde in (ynkligt ju).M v h Lennart
Fick mina första vabh pumpar i början sep...........