0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
0 ohm vid stopp, inga bubblor i synglaset
Ett tips... Ni som har monterat er uttedel nära väggen eller gångstråk, tänk på att den avger TUSENTALS liter vatten som på vintern fryser till en is klump under aggregatet och mot väggen och det blir fuktskador eller det rinner in genom rör/el anslutningar ( det kan bli en halv meter tjock is ) försäljarna pratar inte om det här, det döljs.. Jag är ur less på skiten och funderar starkt på en vanlig el panna...Slippa problem som ALLTID uppkommer med tiden med dessa ej utprovade system ( luft/vatten) i framtiden kanske dom har löst problemen, jag har i alla fall betalat tillräckligt för ut provning.. undrar om det hade varit bättre med bergvärme? Inga fuktskador på väggen i alla fall...
Hejsan. Hur många tror du har fått reda på att man måste montera en värmekabel för att smälta bort isen, speciellt som den inte följer med utrustningen vid installation... Och inte står det ng stans i reklamen att det åtgår extra el för att smälta bort isen...
Hej Jag har en Optima 700 luft-vatten, mont. -01. Mitt problem är att kompressorn stannar, fläkten går, kontaktorn är tillslagen och spänning till kompr. finns. När kompressorn har svalnat så startar den igen.. har ca 4.1 ohm mellan faserna, 0 ohm vid stopp, inga bubblor i synglaset, inga varningslampor lyser. Frågan är, vad kan orsaka detta??- Sitter det en termosäkring i kompressorn? Om.. kan den åldras?- Sliten kompressor?- Givarfel?- Dålig genomströmning i värme växlaren? Filtret är rengjort, cirk. pumparna fungerar- Andra orsaker som gör att kompressorn stannar, startar när den svalnat, går då ngr dagar..