0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
När jag ställde samma fråga till en säljare funderade han om inte EVP270 var en bättre lösning, alternativt en CTC-combo istället. Men i vårt fall handlar det om golvvärme i hela huset.Jag har heller inte bestämt mig ännu, väntar på lite mer info om hur VVM300 hanterar detta./Marcus
Citat från: Värmeslösaren skrivet 19 september 2007, 19:37:06När jag ställde samma fråga till en säljare funderade han om inte EVP270 var en bättre lösning, alternativt en CTC-combo istället. Men i vårt fall handlar det om golvvärme i hela huset.Jag har heller inte bestämt mig ännu, väntar på lite mer info om hur VVM300 hanterar detta./MarcusVarför vill du ha golvvärmen på i hela huset... det kommer bli för varmt inomhus om du tvingar din golv att vara varma..En källare är lite annorlunda där kan det ju bli lite rått..Problemet i källaren är ju att värmepumpen är dimensionerad för hela huset och vill du då ha varmt i bara källaren då får man stänga där man inte vill ha varmt samt dras med olägenheten att den går ofta och korta stötar..Man får helt enkelt sätta ett börvärde över rumstemp och köra så på sommaren... med VVM 300 justerar sig diff automatiskt efter rådande läge..