0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Så har jag äntligen fått mina 2 st Fighter 2020-14 på plats. De skall dockas till en elpanna, EP 26. Har även en ackumulatortank UKV 500L och en SMO 10 som skall styra det hela. Vad tror ni det skulle kosta att få det ihopkopplat och installerat? Även rörarbetet måste till. Hur lång tid kan en installation ta? Skulle vara underbart om någon kunde ge en fingervisning.
Skall inte du ha varmvatten ur ditt system? UKV 500 är bara acktank den har vad jag vet ingen mantel eller vv-slinga..
Du kanske kan fråga här?http://www.energioffert.se/
Får man fråga vad du fick ge för en 2020-14 ?
Jag överväger att göra själv rörinstallationen själv.Kan man använda rör av "plast" ? I så fall hur funkar det med temp-givarna. Ger de adekvata värden?
Vilka tempgivare menar du...?Det sitter redan framledningsgivare och returgivare monterade från fabrik i 2020
Med cirk.pumpar, elarbete, rör och utedelarna står 5 meter från UKV och elpannan så tror jag att mellan 30-40 k inkl. moms
Citat från: luckyman skrivet 19 augusti 2007, 16:25:48Med cirk.pumpar, elarbete, rör och utedelarna står 5 meter från UKV och elpannan så tror jag att mellan 30-40 k inkl. momsHur stor del ligger på arbete resp. material??