0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Förbrukning Juli 2007 blev 565 kwh , högre nog än det egentligen borde få bli ! förstår ej riktigt vad det är som drar ? TV , dator har varit minimalt igång dessutom frånkopplade från vägguttag p.g.a räddsla för åska . Minimalt med A/C drift p.g.a regn och mulet väder Däremot har Woods-krypgrundsavfuktaren varit igång hela tiden p.g.a det fuktiga vädret - vill EJ att krypgrunden ska börja må dåligt !Woods en tar väl ett antal kwh / dygn ?!! Har ej använt någon Motor/kupevärmare till bilen !!
Citat från: rollster skrivet 02 augusti 2007, 08:25:35Förbrukning Juli 2007 blev 565 kwh , högre nog än det egentligen borde få bli ! förstår ej riktigt vad det är som drar ? TV , dator har varit minimalt igång dessutom frånkopplade från vägguttag p.g.a räddsla för åska . Minimalt med A/C drift p.g.a regn och mulet väder Däremot har Woods-krypgrundsavfuktaren varit igång hela tiden p.g.a det fuktiga vädret - vill EJ att krypgrunden ska börja må dåligt !Woods en tar väl ett antal kwh / dygn ?!! Har ej använt någon Motor/kupevärmare till bilen !! Jag ligger också aldeles för högt, men va då då. Vp har tagit i genomsnitt 5kWh per dygn och det ger ca 100L 50 ºC vatten vilket motsvara förbrukningen. Resten får tillskrivas avfuktare,datorer,kylar och frysar, div. köksutrustning och torktummlare samt tvättmaskin. Inget av detta skulle jag vilja vara utan, särskilt inte vinkylen och glassfrysen. "Det ska va gött å leva".
Citat från: hplp skrivet 02 augusti 2007, 12:52:06Citat från: rollster skrivet 02 augusti 2007, 08:25:35Förbrukning Juli 2007 blev 565 kwh , högre nog än det egentligen borde få bli ! förstår ej riktigt vad det är som drar ? TV , dator har varit minimalt igång dessutom frånkopplade från vägguttag p.g.a räddsla för åska . Minimalt med A/C drift p.g.a regn och mulet väder Däremot har Woods-krypgrundsavfuktaren varit igång hela tiden p.g.a det fuktiga vädret - vill EJ att krypgrunden ska börja må dåligt !Woods en tar väl ett antal kwh / dygn ?!! Har ej använt någon Motor/kupevärmare till bilen !! Jag ligger också aldeles för högt, men va då då. Vp har tagit i genomsnitt 5kWh per dygn och det ger ca 100L 50 ºC vatten vilket motsvara förbrukningen. Resten får tillskrivas avfuktare,datorer,kylar och frysar, div. köksutrustning och torktummlare samt tvättmaskin. Inget av detta skulle jag vilja vara utan, särskilt inte vinkylen och glassfrysen. "Det ska va gött å leva". Hur mycket glass äter du då som behöver en hel frys för detta Angående vinkylen kan du göra som i mitt hus, gräv ett hål i bergrunden under huset och bygg en trapp dit ner så har du ett rum som håller 10-14 ºC året om med 0 kWh i förbrukning Thumbsup. Nackdelen med mitt är väl den höga radonhalten där nere Min förbukning blev 444kWh totalt, 80 timmar VP med cirkpumpar ger väl runt 150 för VV och lite värme.