0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Testa smör/bregott, det funkar bra till det mesta som är nerkletat på hud. 100 ggr bättre än mycket annat, fast just fogskum har jag inte testat det på En rejäl klick smör, tvåla omkring med den ordentligt, å skrapa lite lätt med naglarna på fogskummet, så Du ser om det lossnar. Gör det det, så fortsätt ett tag till, så är det färdigt. Avsluta med att tvätta av händerna med vanlig tvål. Smör fungerar skitbra på tex kåda, nåt som alla vedeldare vet, hur svår den kan va å få bort utan lösningsmedel.mvh humlan.
Jag brukar skrubba med en sån där disksvamp + diskmedel.
Citat från: humlan57 skrivet 04 juni 2007, 21:03:04Testa smör/bregott, det funkar bra till det mesta som är nerkletat på hud. 100 ggr bättre än mycket annat, fast just fogskum har jag inte testat det på En rejäl klick smör, tvåla omkring med den ordentligt, å skrapa lite lätt med naglarna på fogskummet, så Du ser om det lossnar. Gör det det, så fortsätt ett tag till, så är det färdigt. Avsluta med att tvätta av händerna med vanlig tvål. Smör fungerar skitbra på tex kåda, nåt som alla vedeldare vet, hur svår den kan va å få bort utan lösningsmedel.mvh humlan.Hoppas lätt och lagom eller olivolja fungerar lika bra för det är vad jag har hemma ;-)
Aceton ska det vara men innan det härdat, sen är det kört. Har det härdat så är det bara sandpapper som hjälper.mvh
I butikshyllan brevid skumflaskan finns rengöringsmedel. Fungerar mycket bra ThumbsupBjörnK
Förmodar att du använder engångsburk med munstycke av plast.Själv har jag en spruta som behöver rengöras ganska ofta, man skruvar påskumpatronen och kör så det ryker, sen en gång i veckan rengör man medtillhörande rengöringsmedel, som neutraliserar limmet och sen är det bara torka bort.BjörnK