0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
När jag kom hem från jobbet så stod den nya pumpen hemma. Blev fårvånad hur stor den va såg så liten ut på bilderna . Den var fruktansvärt välbygd Rostfri plåt på alla delar utvändigt. Nu kommer den roliga biten att bära den på plats. 130kg och all vikt i ena änden. Vet en som kommer att ha ont i ryggen i morgon........ återkommer i morrn när den är igång körd. Man skall vänta 6-8 timmar innan kompressorn blivit varm, så det blir väl i morgon man får i gång den
Tänk på att det är en scroll i denna så vid uppstart var vaksam låter den skit stäng av den blixtsnabbt å skifta två faser..Den går oerhört tyst normalt.Justera diff mellan retur å framledning enligt tabellen i mosen :,v(, sen är du en lycklig ägare hoppas jag..Lycka till..
med fasföljden har du 50% chans att den går åt rätt håll, anars bara skifta 2 faser så går den åt rätt håll.Min installation tog 2 timmar men då hade jag rören redan färdigdragan fram till väggen på utsidan
Jag kom fram till liknande värde, dif 4 grad, stopp 46 grad och det ser ut som det funkar bra. Dockad till en vanlig panna så jag använde uttaget i 2020 till min cirkpump men det var inte bra, för när 2020 stoppade så stoppas cirkpump och då kallnar vattnet i 2020 fortare än pannan och startar cirk pump som pumpar varmt pannvatten in i 2020. följden blev att det indikerades som startförsök och det slutade med att det larmade 3 st försök och pumpen stannade, kopplade om cirkpump så att den går alltid och nu går det bra.