0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kontrollpanelen ser ut som den sfinx har, till skillnad från linjerna på displayen då.Själva "relälådan" är dock annorlundaFörmodar att de har liknande funktionhttp://ljungskile.mine.nu/sol/3.JPG
Men va de inte du som sa att det var helt onödigt med varvtalsstyrning? --/
Det var nog jag. Och det håller jag fast vid.
Kolla tex vad som hände idag när bottentemp var svinkall och mittentemp över den tem som ventilen öppnar, vvx värmer till ca 55 -> termostat öppnar vid 50 -> 18 gradigt vatten kommer in i vvx -> blandningsventilen hinner ej reagera -> cirkulationspump går på... av... på... av...
Problemet är att jag aldrig förstått vilket problem som en varvtalsstyrning för en 60W pump löser. Vad är problemen?Är det ett problem med att pumpen startar och stoppar ofta? Nej tycker jagÄr det dålig laddning? NejDrar pumpen mycket energi? NäppFår man sämre verkningsgrad? NejFår man större reglerområde? NejFår man priseffektivare anläggning? Näpp
Ok. Nu blev det inget av att jag kollade upp nåt mer, köpte en Steca Suntana 2 istället. Den har det jag vill ha med in/utgångar förutom att bara en avutgångarna till styrning av cirkpump har varvtals-styrning. Men det kan jag leva med, då det mest troliga bara blir den ena, som kommer att behöva det ändå. Annars får jag väl köpa en ny leksak
Citat från: humlan57 skrivet 02 april 2007, 13:08:17Ok. Nu blev det inget av att jag kollade upp nåt mer, köpte en Steca Suntana 2 istället. Den har det jag vill ha med in/utgångar förutom att bara en avutgångarna till styrning av cirkpump har varvtals-styrning. Men det kan jag leva med, då det mest troliga bara blir den ena, som kommer att behöva det ändå. Annars får jag väl köpa en ny leksak Jag har kopplat båda på den varvtalsreglerade utgången. mvh
Vadå båda? Förstår inte...