0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Hurdan är din anläggning, Professor Kalkyl. Och var befinner sig din anläggning. Här har solen flyttat vet ej vart.
Citat från: Stig53 skrivet 09 mars 2007, 18:27:09Hej!Hurdan är din anläggning, Professor Kalkyl. Och var befinner sig din anläggning. Här har solen flyttat vet ej vart.Det ska bli 60 Sfinx-rör när det blir färdigt. Mycket mer än så vet jag inte än Jag har fått upp ramarna och håller på att dra rör (18mm). Har köpt 25m och det räcker nästan ner till värmeväxlaren Ingen sol här heller men imorgon förmidag säger dom att den ska titta fram. Jag får väl ställa ut rören då?mvh
Citat från: Professor Kalkyl skrivet 09 mars 2007, 19:43:48Citat från: Stig53 skrivet 09 mars 2007, 18:27:09Hej!Hurdan är din anläggning, Professor Kalkyl. Och var befinner sig din anläggning. Här har solen flyttat vet ej vart.Det ska bli 60 Sfinx-rör när det blir färdigt. Mycket mer än så vet jag inte än Jag har fått upp ramarna och håller på att dra rör (18mm). Har köpt 25m och det räcker nästan ner till värmeväxlaren Ingen sol här heller men imorgon förmidag säger dom att den ska titta fram. Jag får väl ställa ut rören då?mvh
Hej!Jag har 96 st vacumrör av märket Intelli heat 4 paneler, totalt har jag 22 meter 15 mm kopparrör som jag har isolerat med 25 mm armflex. Jag har mätt att jag har en temperaturförlust på ca 1,5 grader från den sista panelen och tils dett strömmar in i tanken, vad att förbättra? Jag har strypt flöde till 6 l/min, minn cirkulationspump är grundfoss 25-40 på läge 3. Under Perfekt med väggmonterade vaccumrör Svara #24 skrivet: 04 Februari 2007, 18:22:46, fins det bilder på fångarna. Och i SV: pris för montering av solfångre « Svara #3 skrivet: 04 Februari 2007, 18:00:16 »