0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En liten varning bara. Av nån för mig okänd anledning, så verkar det inte helt ovanligt att det ligger krossat fönsterglas i botten av sågspånsisolering, t.ex golv/tak mellan under å övervåning, så akta fingrarna ifall Du behöver gräva i nåt sånt... Har själv fått lära mig det, den hårda vägen mvh humlan.
Askan kan ha fyllts på med flit. Aska användes ofta som isolering förr..mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 05 februari 2007, 17:32:03Askan kan ha fyllts på med flit. Aska användes ofta som isolering förr..mvh humlan.aha, ja isåfall har jag nog några hinkar kvar att fylla då det är några meter upp till toppen av skorsten
Aha, då kanske glas var tänkt å ha samma effekt Förefaller inte helt otroligt, men "mina" möss verkar inte heller bry sig. Har inte sett ett enda blodspår efter nån iaf. Fan..., kanske ska testa med kapsyler isället mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 05 februari 2007, 14:16:23Aha, då kanske glas var tänkt å ha samma effekt Förefaller inte helt otroligt, men "mina" möss verkar inte heller bry sig. Har inte sett ett enda blodspår efter nån iaf. Fan..., kanske ska testa med kapsyler isället mvh humlan.Jag tror jag vet varför du hade kapsyler, så klart en förevändning, det där med att det var bra mot möss, för att byggjobbarna skulle få dricka mycket öl.
När jag bygger om brukar jag alltid stoppa in någon tidning i nån vrå När vi bytte kök i farsans kåk hittade vi massa tidningar.Det stod mycket om andra världskriget,tyskar i sovjetRätt kul o läsa