0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jahadu.. hurra för måndag... Förutom att det är arbetsdag... så skall man till tandläkaren åxå. "Billig och kul underhållning utfört av utbildade proffs! -om man är rik och masochist"En hel dagslön rakt ner i tanden, inte undra på att det gör ont när man stuffar 600 enkronor i ett hål på 5mm2.
Citat från: Paxmax skrivet 05 februari 2007, 00:11:48Jahadu.. hurra för måndag... Förutom att det är arbetsdag... så skall man till tandläkaren åxå. "Billig och kul underhållning utfört av utbildade proffs! -om man är rik och masochist"En hel dagslön rakt ner i tanden, inte undra på att det gör ont när man stuffar 600 enkronor i ett hål på 5mm2.600:- !! Låter som ett fynd. Min tandläkarräkning hamnade på totalt 4000, och då hade jag inte ens något hål. Undersökning, röntgen, specialröntgen, byte av gammal amalgamlagning, tandstensbortagning.Tur man bara går vart 10'e år
.......Är alltid pappa ledig mån-tis
Å alla som längtat, får gå till jobbet igen Själv stannar jag hemma å kollar på alpina VM, å följer vad som händer på all världens börser mvh humlan.
Mmm Måndagen känns lite lättare efter att ha läst tidigare inlägg Min arbetsgivare står för tandläkare kostnader och jag är hemma med vård av sjukt barn Lite tecknat surfa på nätet och bara gossa med 5 åriga sonen Fast ärligt talat får man tycka att det är skönt ? Är man inte lite parasit i Lutheran Sverige när man tar ansvar för sin unge Inte låter frun göra det som vanligt Skönt är det i alla fall att ligga i soffan och se på mussepigg och gossa i pellets värmen.P.s 26 grader kallt och klarblå himmel
Citat från: humlan57 skrivet 04 februari 2007, 23:19:40Å alla som längtat, får gå till jobbet igen Själv stannar jag hemma å kollar på alpina VM, å följer vad som händer på all världens börser mvh humlan.Hej Humlan,Eftersom du tråkar oss som behöver arbeta så kanske du kan redovisa vem som betalar dina räkningar?Olle
Citat från: Olle61 skrivet 05 februari 2007, 11:05:32Citat från: humlan57 skrivet 04 februari 2007, 23:19:40Å alla som längtat, får gå till jobbet igen Själv stannar jag hemma å kollar på alpina VM, å följer vad som händer på all världens börser mvh humlan.Hej Humlan,Eftersom du tråkar oss som behöver arbeta så kanske du kan redovisa vem som betalar dina räkningar?OlleJag/Vi/familjen, betalar räkningarna. Men ett intresse som ger lite slantar..., rätt stora slantar förresten, räknas väl inte som jobb? Sen kan jag väl erkänna att jag har lite A-kassa kvar, fast det är inget som ger några större inkomster. Men jag har alltid betalt mina avgifter till fack å A-kassa de senaste 32 åren, så jag anser mig ha rätt till dom pengarna, sedan jag blev av med mitt jobb p.g.a förändringar i företaget jag jobbade åt. Det som ger mig huvudparten av inkomsten är avkastningen på de placeringar jag gjort under lång tid, å som jag tänker leva resten av livet på. Jag tycker iofs att jag jobbar, men att sitta hemma å glo på Tv, å surfa runt på Internet, tycker de flesta inte är nåt jobb. Så oftast lyckas jag inte få folk att förstå, att mitt intresse har gett mig så pass med kunskap, att jag resten av livet tror mig kunna leva gott på det. Nöjd med svaret, eller är det nåt mer Du vill veta? mvh humlan.