0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HEJ EXPERTER.BAKGRUND:Har en 1210-7 installerad 2000. Har gått felfritt med endast grundinställningar ( kurva 9 +1/2 i östergötland) inne temp 21-22 grader.Ligger på ca 3800 VP timmar, 150TS och 7700 starter / år. Av en slump hittade jag forumet.Nu till problemen:1, VP värmer endast till 43-44 grader på VBf &VV. Växelventil kärvar ( förslag från forumet) kollade upp detta och det stämde. tack2, Ställdonet till växelventilen går fram och tillbaka hela tiden. ( förslag från forumet, trasigt ställdon ) har ej fått den nya ännu.3, Nästa problem som dök upp. VP värmer som vanligt med VBr står stilla hade 20 grader igår kväll ?? vad kan det vara, tror själv att jag måste rensa VB kretsen ? vad tror ni ?? Fast imorse var det varmare igen ?? ( har fullt öppet på alla radiatorer)4, Elpatronerna går ej i även fast jag ändrar till EP drift. händer inget förutom att tempen går ner. ??Alltså allt detta upptäcktes under samma vecka. Och som sagt ibland får jag bar temp på VBr ibland händer inget även när VP går. Samma sak med VBf & VV ibland går det upp till 52-53 som vanligt och nästa gång kan det stanna och nöta på 43-44 grader.Utetempen har legat mellan -8 till + 5 under den här perioden.Tacksam för ett svar från er som är mer insatta i VP drift.mvh Pekka