0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad jag menar är att förhållningssättet från leverantörshåll gentemot generalagenter och övriga blir helt snett!ALLA KAN INTE VARA GENERALAGENT!
Citat från: Bosse-värmepumpsdo skrivet 20 januari 2007, 15:29:33Vad jag menar är att förhållningssättet från leverantörshåll gentemot generalagenter och övriga blir helt snett!ALLA KAN INTE VARA GENERALAGENT! Det är bra att det blir mer och mer paralellimport.Nu är ju generalagenterna stora kunder och kan tyvärr sätta ordentligt med press på leverantörerna.Ta tex Cantonhögtalare som var på "tapeten" för några år sedan.Det var oerhört billigt att gå förbi den svenska generalagenten och köpa dessa till ca 1/2 priset från Tyskland och med samma garantier som att jag köpt högtalarna från Sverige.Generalagenten i Sverige fick då Canton att sätta press på tyska internetshopar att höja priset till kunder från Sverige Innan detta köte jag själv en subwoffer för ca 5000:- som kostade 12000:- i lokala butiken på stan.........Jag vet inte hur det är i dag, men detta är ju inte heller riktigt fri rörlighet av varor och tjänster.