0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
6-mån drift, å inget att klaga på Nästan så jag börjar bli orolig, då jag alltid brukar hitta nåt att gnälla på :-[ Senaste månaden (16/12-16/1) har förbrukning varit 58 kW/dygn, inkl allt (värme, varmvatten, hushållsel). Inget tillskott av nåt slag, förutom allt Jul-pyntet då Om det är bra eller dåligt får andra avgöra, jag vet ju inte vad som anses som en normal förbrukning med värmepump, i en kåk på ca 140 m2. Nåväl, en månad till, så börjar solfångarna att leverera en hel del varmvatten, om Solen får lysa förstås. Senaste två månaderna har det varit ont om den varan, fast idag blev det 2-3 timmar som dom levererade varmvatten, å L/V-pumpen fick vila studs mvh humlan.
Hej!Är ny på forumet och det har säkert dryftats en hel del saker som jag "missat"Jag har med min "gamla" Aquaes 270 en förbrukning på 35-37 kW/dygn, inkl allt (värme, varmvatten, hushålls el) nu under vintern. Har ett hus på 90 m2. I princip räcker det med den värme som luftpumpen pumpar ut i huset finns elradiatorer men de går i princip aldrig utom ett i badrummet som alltid står på.Har även jag funderat på solfångare (bor på västkusten) så där kan ju solen lysa en del.Nu kan jag iofs inte speciellt mycket om solfångare och detta är väll heller inte rätt forum för att diskutera detta men kort vad ger solfångarna extra så att säga en solig dag på vintern? om det går att svara på det!