0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad bör utblåstempen ligga på om man drar på max på en E9DKEFörutsättnignar. Ute temp 2 grader. Inne Temp ca 21.
Citat från: MangeH skrivet 06 januari 2007, 21:54:32Vad bör utblåstempen ligga på om man drar på max på en E9DKEFörutsättnignar. Ute temp 2 grader. Inne Temp ca 21. Det beror på hur kallt du har UTE i dag blåste min E 12 a + 50 grader men nu är det midsommar temp utemvh Kjell
Hehe.. dessvärre är det inte så lätt.Mät-tillfället: Är det när insugsluften håller 21C?Mät-tillfället: Är det 1 minut efter pådrag? 5 minnuter? Systemet har en viss tröghet.Mät-tillfället: Är det vid 30+ på fjärren och "powerful" läget? eller annan fläktinställning typ manuell fläkt "5"?Så, skall jag ge ett jämförande svar från min anläggning så måste man ha lite mer koll på alla desa parametrar.Ville jag ge dig ett svårslaget resultat så skulle jag först kyla ut huset lite... öka fjärren till +30 tvinga fläkten till mauell "1" vänta ett par minuter så innerdelen hinner bli riktigt het, vänta tills insugsluften kommit till 21C, slå på fläktläge "5". Läsa av utblåstempen direkt! WOW! Njae.. lite fuskigt... man måste ha tydliga regler så att båda jämförande gör likadant.Vilket fläktläge? Vilken ute-temp? Vilken insugstemp? Vilken tid efter pådraget skall man läsa av? Hurdant pådrag, läge powerful? osv.