0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Vi har ett 1 1/2 plans hus med värmepumpen en Fujutsi ASY 9 LB installerad på bottenvåningen nedför trappen till ovanvåningen. Jag har lite problem med att få upp tillräckligt med värme till ovanvåningen och jag undrar om ni har några ideer.Jag har märkt att ju högre hastighet jag har på fläkten ju jämnare värme mellan våningarna blir det. men hur tusan får man denna pump att alltid låta fläkten gå på högsta hastighet.Jag förstår inte skillnaden mellan Fläkt AUTO och Fläkt HÖG. När jag ställer den i AUTO så justeras ju hastigheten efter vad pumpen tycker är optimalt vilket ju inte är så konstigt men ställer jag fläkten i HÖG så verkar ju pumpen i alla fall själv justera hastigheten. För mig går fläkten större delen av tiden på mellanhastighet trots mina inställningar. Det verkar som att när värmebehovet är lågt och "rätt" temeperatur är uppnådd sänks både värmeeffekten och fläkthastigheten oavsett inställning.Är det någon fler som har upplevt detta och i sådana fall går det att lösa eller är det helt enkelt något fel på min pump?Mina inställningar just nu ärTemp: 25 grader, ger ca 23 grader nere och 20-21 grader uppeHeatFan: HIGHluftutblåset är riktat horisontellt för att blåsa så mycket som möjligt mot ovanvåningen.Tacksam för hjälp