Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Felkod H16 E9DKE  (läst 312628 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Harken

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 790
  • Karma +5/-2
SV: Felkod H16 E9DKE
« Svar #1050 skrivet: 02 februari 2007, 07:30:34 »
1) Jag är själv företagare och har, i likhet med bekanta, köpt i mitt företags namn, men det är inget man lägger in i företagets bokföring. På samma sätt handlar jag direkt från rörgrossister, men aldrig in i bokföringen.

2) Jag tolkar reglerna som att en företagare får självmontera i sin lokal på samma sätt som en fysisk person, det som avgör är om det görs åt annan och om man tar betalt för det. Skillnaden ligger inte mellan juridisk person och fysisk person.

Upplysninsgvis kan man inte bara dra av momsen. Tar man in nÃ¥got i bokföringen hamnar det i en avskrivningsplan (om det är över 5000 kr +  moms) och sedan ligger det där i 5 Ã¥r. Skatteeffekten blir till slut att man själv har betalat ca 30% och samhället resten.

Utloggad tolins

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: norrbotten
  • Antal inlägg: 1107
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Felkod H16 E9DKE
« Svar #1051 skrivet: 02 februari 2007, 22:24:38 »
Idag är det en sorgens dag vi har drabbats av 3 troligen snart 4 kommpressorhaverier idag 2 larmar H16,1 larmar inget men ingen tvekan när man hör ljudet att det är kommpressorhaveri ,nummer 4 slutade enligt kunden värma sÃ¥ han stängde av den när han startade den nästa dag sÃ¥ fungerade den som vanligt igen den har nu gÃ¥tt i ca 2 veckor men kommpressorljudet har blivit störande högt sÃ¥ det är bara en tidsfrÃ¥ga innan haveri. :'( :'( pumparna kommer frÃ¥n 3 olika leverantörer som annonserar här pÃ¥ forumet o är 3st E12 o 1st E9 mellan 3mÃ¥n till 1,5 Ã¥r gammla det blir intressant att höra hur dom sköter detta när jag felanmäler pÃ¥ mÃ¥ndag jag förväntar mig omgÃ¥ende leverans av utedelar eftersom jag ser att det finns hemma i lager för försäljning sÃ¥ dÃ¥ kan det ju inte finnas nÃ¥gra leveransproblem  knUp knUp

Utloggad Heed

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 31
  • Karma +0/-0
SV: Felkod H16 E9DKE
« Svar #1052 skrivet: 03 februari 2007, 19:21:12 »
Vad jag förstår så har Onzza aldrig sålt till privatpersoner, dvs konsumentköplag etc gäller inte utan det de gör strider inte mot något egentligen.

Köper man billigt/monterar själv så tar man en kalkylerad risk.

Köper man installerat och klart som privatperson så skall firman som installerade stå för alla kostnader och det är naturligtvis därför det är dyrare att köpa på det sättet.

Jag har som privatperson köpt värmepump på ovan nämda ställe, även min far och min syster har köpt pump där.
Jag var väldigt noga med att tala om att jag var privatperson och skulle montera själv i min mailkontakt med företaget.
Jag har sparat och skrivit ut alla mail med företaget för att kunna komma med nått vid en eventuell tvist, som jag hoppas slippa....
Sån tur var när jag skulle beställa så var E9:an slutsåld så det blev tre st. XE9:or istället.

Utloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2500
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
SV: Felkod H16 E9DKE
« Svar #1053 skrivet: 03 februari 2007, 21:34:19 »
Vad jag förstår så har Onzza aldrig sålt till privatpersoner, dvs konsumentköplag etc gäller inte utan det de gör strider inte mot något egentligen.

Köper man billigt/monterar själv så tar man en kalkylerad risk.

Köper man installerat och klart som privatperson så skall firman som installerade stå för alla kostnader och det är naturligtvis därför det är dyrare att köpa på det sättet.

Jag har som privatperson köpt värmepump på ovan nämda ställe, även min far och min syster har köpt pump där.
Jag var väldigt noga med att tala om att jag var privatperson och skulle montera själv i min mailkontakt med företaget.
Jag har sparat och skrivit ut alla mail med företaget för att kunna komma med nått vid en eventuell tvist, som jag hoppas slippa....
Sån tur var när jag skulle beställa så var E9:an slutsåld så det blev tre st. XE9:or istället.
Onzzas försäljningsvillkor:
Försäljning
Onzza Försäljning AB erbjuder inte sina produkter till försäljning till konsumenter utan är endast berett att sälja sina produkter till momsregistrerade juridiska personer inom EU. Genom lämnande av order förklarar kunden att han utgör en sådan juridisk person och att han också tillhandahåller Onzza Försäljning AB korrekt information avseende den juridiska personen och dess gällande momsregistreringsnummer.

http://www.onzza.com/shop/terms2.asp

Utloggad Heed

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 31
  • Karma +0/-0
SV: Felkod H16 E9DKE
« Svar #1054 skrivet: 03 februari 2007, 22:13:03 »
Mike.
Jag har inte lusläst allt på deras sida...
Har du någon mail? så kan jag skicka en kopia från mitt orginalmail från dem.

Utloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2500
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
SV: Felkod H16 E9DKE
« Svar #1055 skrivet: 03 februari 2007, 22:25:34 »
Njae behövs inte, det är ju det som står på deras sida som gäller egentligen.
Om du har andra uppgifter så är det bara bra för dig om du skulle behöva utnyttja ev garantier.

Utloggad Panasonic E9

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Norrland, bakom Konsum.
  • Antal inlägg: 431
  • Karma +1/-0
  • Kön: Man
  • Bort med kärnkraften!
    • TBG
SV: Felkod H16 E9DKE
« Svar #1056 skrivet: 04 februari 2007, 16:10:06 »
Idag är det en sorgens dag vi har drabbats av 3 troligen snart 4 kommpressorhaverier idag 2 larmar H16,1 larmar inget men ingen tvekan när man hör ljudet att det är kommpressorhaveri ,nummer 4 slutade enligt kunden värma sÃ¥ han stängde av den när han startade den nästa dag sÃ¥ fungerade den som vanligt igen den har nu gÃ¥tt i ca 2 veckor men kommpressorljudet har blivit störande högt sÃ¥ det är bara en tidsfrÃ¥ga innan haveri. :'( :'( pumparna kommer frÃ¥n 3 olika leverantörer som annonserar här pÃ¥ forumet o är 3st E12 o 1st E9 mellan 3mÃ¥n till 1,5 Ã¥r gammla det blir intressant att höra hur dom sköter detta när jag felanmäler pÃ¥ mÃ¥ndag jag förväntar mig omgÃ¥ende leverans av utedelar eftersom jag ser att det finns hemma i lager för försäljning sÃ¥ dÃ¥ kan det ju inte finnas nÃ¥gra leveransproblem  knUp knUp

Alla Norrlandspumpar misstänker jag? de som tidigare inte haft problem...

Utloggad tolins

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: norrbotten
  • Antal inlägg: 1107
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Felkod H16 E9DKE
« Svar #1057 skrivet: 04 februari 2007, 16:15:33 »
det stämmer

Utloggad eureka

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 197
  • Karma +0/-1
SV: Felkod H16 E9DKE
« Svar #1058 skrivet: 06 februari 2007, 22:16:21 »
Hvor stor prosentandel av maskinene fÃ¥r H16. 20%  eller ???. Er det greit Ã¥ selge E9DKE som ligger pÃ¥ lager ???.   
6 kW Kinesisk Vann/vann varmepumpe inkl 180 bereder ombygget til Luft/vann . Kinesisk Inverter FTX ventilasjonsvarmepumpe 300 m3/h. Mitshubishi ZEN 35 aircondition (aldri brukt som varmepumpe)  


frikjøling 5 stk 4 veis konvektorer ligger klar

Utloggad Harken

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 790
  • Karma +5/-2
SV: Felkod H16 E9DKE
« Svar #1059 skrivet: 07 februari 2007, 00:11:03 »
Jag har sett/hört siffror mellan 0,5% och 4%

Utloggad tolins

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: norrbotten
  • Antal inlägg: 1107
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Felkod H16 E9DKE
« Svar #1060 skrivet: 19 februari 2007, 21:25:08 »
Idag ringde en piteÃ¥firma som levererat en HE9DKE till en kund ,den hade nu slutat att fungera eftersom han under 1 veckas tid inte fÃ¥tt tag pÃ¥ säljaren sÃ¥ undrade han om jag hade nÃ¥gon aning vad felet kan vara,den larmar H16  Sc:,h det blir intressant att se vad felet är
« Senast ändrad: 26 februari 2007, 12:51:55 av Rickard »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 337
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!