Kinnan är inte tillverkare utan det är panasonic det inte ens säkert att kinnan vet den exakta felorsaken du som imortör måste väl prata med ditt inköpsställe o kräva att dom hjälper dig,det kan ju knappast vara kinnans sak.Det var samma sak ifjol med dom felprogramerade kretskorten långt efter att panasonic norden börjat åtgärda sina fel väntade ni andra på information o snackade om att ni inte trodde på denna åtgärd.Jag förstår givetvis era problem också men tycker att ni borde skaffa bättre backup vid problem eftersom detta kommer att hända oavsett vilket märke ni säljer
[/quote]
Jag har aldrig påstått att Kinnan är tillverkare.
Kommentaren du fällde var att Kinnan hade tagit ett stort ansvar, förstår inte var de har tagit större ansvar än någon annan.
Vi byter ut felaktiga enheter hos våra kunder vi med.
Vet heller ej vika "ni andra" är i felen med HE serien, vi bytte kretskort och programmerade om dessa enheter så fort vi kunde.
Det fanns ägare av Kinnanmaskiner på forumet som fortfarande i feb 2006 skrev att de hade inte fått sina maskiner åtgärdade än, vi var klara med våra långt innan dess.
Självklart är det Panasonic som skall krävas på åtgärder, inget annat har skrivits i mitt inlägg.
Inte heller att Kinnan har skyldighet att hjälpa de som har köpt sina maskiner "vid sidan om de officiella kanalerna" (vilka det nu må vara då vi lever i EU)
Däremot har jag skrivit att både Kinnan och Panasonic hade vunnit folks hjärtan om de hade behandlat detta ärende officiellt och lagt ut vad som är rätt eller fel i maskinparken.
Det handlar ju även om kunder som har maskiner som inte har havererat och är oroliga om/när deras maskin kommer att smälla.
Angående påståendet om "ni andra" som långt efter att Kinnan hade börjat åtgärda felen fortfarande satt och väntade på lösning, kan jag bara säga : RAPPAKALJA!
1. det var inte Kinnan som löste problemen.
2. Det var Panasonic som löste detta problem, ett problem DE SJÄLVA hade orsakat.
3. Panasonic informerade sina agenter i Europa vad som hände, inkl. Kinnan.
4. Kretskort skickades från Panasonic till Europa, men behovet var större än befarat och de fick skicka äver programmeringsenheter till servicefolket.
5. Vi hade svar från Panasonic agent i mitten på Dec 2005 vad som hade hänt, och vilka åtgärderna var.
Och ännu en gång upprepas storyn......
Tomas