0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
På snålhet, köper aggregat med svartmontage, undrar vad Bauhaus skulle säga om du köpte aggregatet där och sen gör ett svartmontage och kräver service. Mig veterligen skall arbetet utföras av ett ackrediterat företag.
Jag tycker du skall sätta dig in i lagar och paragrafer istället för att kasta ut massa tyckanden i egenitressen. Jag avslutar den här dialogen med att konstatera att du lyssnar inte på vad alla har sagt i detta forum utan rullar på i eget race.
Vad som slår mig är det faktum att denna lag bara gäller för konsumenter, konsument = privatperson.Har du köpt värmepumpen som privatperson eller genom ditt/annans företag?Har du köpt den genom ett företag så gäller normalt bara garanti enligt ö.k med säljaren, det är just av den anledningen som luft/luft-värmepumpsbraschen har så krångliga garantier, i princip alla som säljer värmepumpar billigt köper dem av importör/generalagent med enbart materialgaranti, dessutom säljer vissa av lågrprisfirmorna "bara till företag" för att slippa stå för garantierna.Det finns som sagt var en hel del att tänka på innan man går åstad och kastar dynga på ett företag i ett forum som läses av tiotusentals unika besökare varje månad.Tänk dig själv in i situationen att du drev ett företag och jag eller någon annan smutskastade ditt företag offentligt trots att du visste att du hade "lagen" eller bristen på lag på din sida...Man kan som sagt var tycka att man har rätten på sin sida, men att helt ogenerat fara fram med skitsnack som kanske inte har med sanningen att göra tycker jag är dålig stil.Jag är dessutom rätt säker på att du hade/har uppmärksammat att jag flera gånger i regelverket tydliggjort att din typ av smutskastning av enskilda företag inte är välkommen i detta forum, du har alltså, om jag har rätt, fullständigt struntat i "lagen" i detta forum - jag undrar om jag skulle våga köpa nåt av dig som uppenbarligen och bevisligen inte finner dig i lagar och regler.
Tänk dig själv in i situationen att du drev ett företag och jag eller någon annan smutskastade ditt företag offentligt trots att du visste att du hade "lagen" eller bristen på lag på din sida...
Man kan som sagt var tycka att man har rätten på sin sida, men att helt ogenerat fara fram med skitsnack som kanske inte har med sanningen att göra tycker jag är dålig stil.
Jag är dessutom rätt säker på att du hade/har uppmärksammat att jag flera gånger i regelverket tydliggjort....
jag undrar om jag skulle våga köpa nåt av dig som uppenbarligen och bevisligen inte finner dig i lagar och regler.