0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
öhh inte för att det kanske spelar någon större roll men är inte luftkapaciteten i hi-läget på en E9 DKE 10,8m3/min? *Trasig länk* MvH Krister
HejHar du korrigerat för densitetsförändring s f a temperatur ? Kan ju påverka flödet litegrann.Har själv tittat på dessa diagram, men de är nog mer till för att orientera än till att dra slutsatser.MVH/Gano
öhh vad är det för skillnad mellan HI och S-HI ? MvH Krister
jo men vad betyder eller menar du med S-Hi ? MvH Krister
Jag tycker ström och effekt går väl ihopa. 0.85 i effektfaktor är absolut inget anmärkningsvärt.
Jeg har brukt ganske mye tid på å lese i Panasonics servicemanualer, og en ting som jeg ikke blir klok på er disse "Capacity"-diagrammene. Så langt jeg kan se er flere av dem ganske ulogiske. For flere av pumpene er det tegnet helt lineære kurver (f(x) = ax+b), det gjelder f.eks HE-serien. Dette eksempelet er fra E9/E12-servicemanualen, og gjelder E9DKE. Jeg har plukket ut diagrammene for avgitt effekt og temperatur på utblåsluften. Siden viftehastigheten er konstant (Hi, 10.5 m3/min), og temperaturen på innluften er 20 ºC, så skal det være mulig å regne ut avgitt effekt når man vet densiteten til luften. Den blå kurven viser utregnet avgitt effekt, og den er basert på utblåsningstemperaturen fra kurven i det nederste diagrammet. Da har jeg brukt 10.5 m3/min, 20 ºC på innsugsluften, samt en luftdensitet på 1.201 kg/m3.Kan noen forklare meg hvorfor Panasonic sin effektkurve er så forskjellig fra min? Kan det tenkes at viftehastigheten ikke er konstant likevel, selv om det står "Hi" i teksten?
Citat från: oyvindk skrivet 09 oktober 2006, 23:47:14Jeg har brukt ganske mye tid på å lese i Panasonics servicemanualer, og en ting som jeg ikke blir klok på er disse "Capacity"-diagrammene. Så langt jeg kan se er flere av dem ganske ulogiske. For flere av pumpene er det tegnet helt lineære kurver (f(x) = ax+b), det gjelder f.eks HE-serien. Dette eksempelet er fra E9/E12-servicemanualen, og gjelder E9DKE. Jeg har plukket ut diagrammene for avgitt effekt og temperatur på utblåsluften. Siden viftehastigheten er konstant (Hi, 10.5 m3/min), og temperaturen på innluften er 20 ºC, så skal det være mulig å regne ut avgitt effekt når man vet densiteten til luften. Den blå kurven viser utregnet avgitt effekt, og den er basert på utblåsningstemperaturen fra kurven i det nederste diagrammet. Da har jeg brukt 10.5 m3/min, 20 ºC på innsugsluften, samt en luftdensitet på 1.201 kg/m3.Kan noen forklare meg hvorfor Panasonic sin effektkurve er så forskjellig fra min? Kan det tenkes at viftehastigheten ikke er konstant likevel, selv om det står "Hi" i teksten?öjvind:är du säker på att detta är värdena från E9DKE?Det ser ut som E9EKEB. !!!???HälsTomas