Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Polarpumpen och pris...  (läst 11045 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad peoe

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
Polarpumpen och pris...
« skrivet: 06 augusti 2010, 01:13:12 »
Hej!

I höstas beställde jag en Panasonic HE9JKE av Polarpumpen tillsammans med installation. Jag valde dem på en rekommendation och efter att ha läst lite här.

Jag ringde dem eftersom det andra företag som jag mer eller mindre bestämt mig för att handla av hade en månads väntetid på installation. Av Polarpumpen fick jag löfte om två veckors leveranstid och pumpen skulle finnas i lager.

På Polarpumpen beställer man genom att lägga order i deras webbshop, därefter sätta in pengarna på deras konto, vilket jag gjorde samma dag. Efter ett tag ringde jag och frågade vad som hände och det visade sig då att pumpen trots allt inte fanns, men man rekommenderade mig en Toshiba 13 Polar 2 istället som dessutom var tusen kronor billigare.

Efter tiotals telefonsamtal till såväl installatören (som var Kylservice och inte Polarpumpen själva) som säljaren blev pumpen installerad - en månad senare.

Därefter har priset på Toshiba 13 Polar 2 höjts till samma pris som jag betalat och Polarpumpen hänvisar helt enkelt till att pumpen kostar det jag har betalt och att jag inte skall ha några pengar emellan.

Eftersom jag vet att pumpen var billigare, men vi förde diskussionerna på telefon kan ju jag svårligen bevisa för dem att de har sänkt priset. De har uppenbarligen inte heller någon lust att i skrift bekräfta att de sedan jag handlade sänkt priset.

Jag har försökt att hitta någon som indexerar gamla webbsidor så att jag på så vis kan visa på att det priset gällde i november förra året när jag handlade och jag hade också hoppats här att jag skrivit något om mina bryderier om vad jag skulle välja, men inte.

Så - hur bevisar man för en kinkig leverantör att de skall betala tillbaka pengarna? Blir ju förbannad. Snart skiter jag i det och investerar samma pengar i en hatsajt istället.

(Till saken hör att Kylservice ägnade från november till april åt att laga min gamla luft-luft-pump så att jag inte hade någon funktion alls under hela den superkalla perioden utan fick köra direkt-el. Dessutom fakturerade de mig 12 000kr för byte av en ventil - och jag vet att det är två olika bolag. Skälet till att det blev kylservice som gjorde jobbet var ju att de ändå skulle vara i huset och installera min nya pump. Så totalt sett har mitt äventyr med Polarpumpen kostat mig väldigt väldigt mycket pengar.)

 huvuddunk

Utloggad mexitegel

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 398
  • Karma +2/-0
  • Kön: Man
  • Självlärd Guru pÃ¥ NIBEs 1145:a
SV: Polarpumpen och pris...
« Svar #1 skrivet: 06 augusti 2010, 10:21:09 »
Hmm... Jag har precis köpt en Mitsubishi pump till andrahuset från dem utan problem och ska ha installation i nästa vecka av kylservice. Hoppas detta går vägen...

har du kollat om deras sidor äe indexerade på web.archive.org ?
270 kvm från 1975 konverterade från direktverkande el till Nibe 1145-10 mot Euronom ackumulatortank med solslinga. 9 radiatorer, 1 fläktkonvektor och 45 kvm golvvärme.

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: Polarpumpen och pris...
« Svar #2 skrivet: 06 augusti 2010, 10:53:21 »
När du har lagt en order på deras webshop så får du väl ett mail med ordebekräftelse, eller?
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad peoe

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
SV: Polarpumpen och pris...
« Svar #3 skrivet: 06 augusti 2010, 11:43:05 »
Hmm... Jag har precis köpt en Mitsubishi pump till andrahuset från dem utan problem och ska ha installation i nästa vecka av kylservice. Hoppas detta går vägen...

har du kollat om deras sidor äe indexerade på web.archive.org ?

Jag har en känsla av att det är mindre att göra just nu, så det går säkert bra..

De är inte indexerade sedan 2008...

När du har lagt en order på deras webshop så får du väl ett mail med ordebekräftelse, eller?
Jadå, att jag köpt pumpen som inte fanns...


Utloggad Apan

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 4193
  • Karma +0/-2
SV: Polarpumpen och pris...
« Svar #4 skrivet: 06 augusti 2010, 12:37:16 »
Lite anti förskottsbetalning över nätet för vara eller tjänst, jag mailade med polarpumpen när jag skulle köpa Nocrian, tycker det var snorkiga, och vägrade svara på vilka som skulle installera pumpen, samt att de inte ville sälja pumpen lös, trots att kylmontör skulle göra jobbet.. så jag köpte på annat håll.

Sen om jag beställer en pump men får en annan, så måste du godkänt det? Du skulle nämnt prisskillnaden före du accepterade..men hursom dåligt gjort!
Nyproducerat hus med brytet sadeltak, 148kvm, golvvärme med rad på övre plan, välisolerat med 400mm i plattan och 600mm i tak, Nibe 750 Frånluftvärmepump.
----------------------------------------------------------------------------------
Förbrukning i vårt gamla hus från -71 på 141 kvm med luftvärmepump..
Totalförb 2010: 20kwh/dygn, 52kw/kvm. 65kbm H2O.
Totalförb 2011: 23kwh/dygn, 61kw/kvm. 51kbm H2O.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34902
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Polarpumpen och pris...
« Svar #5 skrivet: 06 augusti 2010, 19:42:21 »
Som så många andra gånger har jag fått helt annan info från den berörda motparten än vad som påstås i det första inlägget.
Vem som har rätt och vem som har fel låter jag vara osagt, men jag vet vem jag tror mer på.

Att använda forum/internet för att smutskasta företag är ett otyg, och det borde vara olagligt, speciellt om man inte har på fötterna i sin kritik.
Det är min uppfattning - och den står jag för.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Hallands Energiutveckling

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 359
  • Karma +1/-3
  • Kön: Man
SV: Polarpumpen och pris...
« Svar #6 skrivet: 07 augusti 2010, 11:32:11 »
Som så många andra gånger har jag fått helt annan info från den berörda motparten än vad som påstås i det första inlägget.
Vem som har rätt och vem som har fel låter jag vara osagt, men jag vet vem jag tror mer på.

Att använda forum/internet för att smutskasta företag är ett otyg, och det borde vara olagligt, speciellt om man inte har på fötterna i sin kritik.
Det är min uppfattning - och den står jag för.

Så man skall bara acceptera om leverantören har gjort fel? Då får man inte skriva om felaktigheterna?
Jag vet också vem jag tror på.
//Thomas
1½-plans villa 155m². 1.5 mil norr om Halmstad. Byggår 1983.
CTC Electronics elpanna + CTC Mk 17 VVB, vattenburen värme, Rexovent RDKA FTX, Luftvärmepump Fujitsu Nocria Arctic 14 LBC.
6 slingor av Flooré vattenburen golvvärme. Totalt 52 m² golvvärme.

All belysning är LED-lampor.
2 vuxna, 1 9-Ã¥ring + 1 0-Ã¥ring

Förbrukning 2010: 9.095 kWh
Förbrukning 2011: 8.413 kWh

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34902
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Polarpumpen och pris...
« Svar #7 skrivet: 07 augusti 2010, 15:07:10 »
Har företaget gjort fel?
Vet vi det?

Jag vet i vart fall vilket pris som gällt hela förra hösten, det går kolla på prisjakts pristrend. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=403155
Och det var ju huvudsakligen priset som var kritiken?
Att man inte kan få en värmepump monterad samma vecka man köper den mitt under brinnande högsäsong är väl inget att gräla över, eller?

Att som ny medlem smutskasta ett företag, och vara så arg att man hotar med att starta en hatsajt är inte en relevant reaktion på problemen även om påståendena hade varit sanna.

Normalt plockar jag bort eller redigerar denna typ av trådar, men jag har gett polarpumpen ett par dagar på sig att komentera detta om de vill.
Jag förstår att jag direkt skulle bli anklagat för att vara "köpt" av polarpumpen (p.g.a. deras annonering) om jag raderade denna typ av inlägg omgående, och därför får de till skillnad från företag som inte annonserar här stå ut med att bli lite mer utsatta, då det är viktigt för mig att bevisa mitt oberoende gentemot mina annonsörer.

Jag hyser dock ett väldigt stort förakt mot alla de som med hjälp av mer eller mindre osanna påståenden använder sig av internet för att i rent utpressningssyfte pressa mer eller mindre oskyldiga företag att "betala sig" fria från kritiken.

Vore det inte olagligt skulle jag mer än gärna i fall som detta gå ut med all info jag brukar få av de som smutskastas i liknande trådar som denna.
Inte sällan är personerna som använder internet på detta sätt kriminella, på obestånd, och har en historia av liknande tvister i snart sagt alla affärer de gjort.
Men som sagt, det är inte tillåtet att offentligöra denna typ av uppgifter när det rör privatpersoner.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Hallands Energiutveckling

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 359
  • Karma +1/-3
  • Kön: Man
SV: Polarpumpen och pris...
« Svar #8 skrivet: 07 augusti 2010, 19:40:33 »
Har företaget gjort fel?
Vet vi det?

Jag vet i vart fall vilket pris som gällt hela förra hösten, det går kolla på prisjakts pristrend. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=403155
Och det var ju huvudsakligen priset som var kritiken?
Att man inte kan få en värmepump monterad samma vecka man köper den mitt under brinnande högsäsong är väl inget att gräla över, eller?

Att som ny medlem smutskasta ett företag, och vara så arg att man hotar med att starta en hatsajt är inte en relevant reaktion på problemen även om påståendena hade varit sanna.

Normalt plockar jag bort eller redigerar denna typ av trådar, men jag har gett polarpumpen ett par dagar på sig att komentera detta om de vill.
Jag förstår att jag direkt skulle bli anklagat för att vara "köpt" av polarpumpen (p.g.a. deras annonering) om jag raderade denna typ av inlägg omgående, och därför får de till skillnad från företag som inte annonserar här stå ut med att bli lite mer utsatta, då det är viktigt för mig att bevisa mitt oberoende gentemot mina annonsörer.

Jag hyser dock ett väldigt stort förakt mot alla de som med hjälp av mer eller mindre osanna påståenden använder sig av internet för att i rent utpressningssyfte pressa mer eller mindre oskyldiga företag att "betala sig" fria från kritiken.

Vore det inte olagligt skulle jag mer än gärna i fall som detta gå ut med all info jag brukar få av de som smutskastas i liknande trådar som denna.
Inte sällan är personerna som använder internet på detta sätt kriminella, på obestånd, och har en historia av liknande tvister i snart sagt alla affärer de gjort.
Men som sagt, det är inte tillåtet att offentligöra denna typ av uppgifter när det rör privatpersoner.

Höna av fjäder!
Jag förstår givetvis ditt resonemang och jag delar din åsikt med hot o. dyl. Det hör inte hemma på ett forum eller öht.
Men skulle jag uppleva att en leverantör inte håller måttet och gör felaktigheter så kommer jag delge det. Och det har jag gjort också. Då kanske det kommer till en förändring hos leverantören till det bättre om de har ett vinstdrivande syfte i sin rörelse.
Självklart var ordvalet inte korrekt från ovanstående inlägg men jag kände igen problematiken.
MVH
//Thomas
1½-plans villa 155m². 1.5 mil norr om Halmstad. Byggår 1983.
CTC Electronics elpanna + CTC Mk 17 VVB, vattenburen värme, Rexovent RDKA FTX, Luftvärmepump Fujitsu Nocria Arctic 14 LBC.
6 slingor av Flooré vattenburen golvvärme. Totalt 52 m² golvvärme.

All belysning är LED-lampor.
2 vuxna, 1 9-Ã¥ring + 1 0-Ã¥ring

Förbrukning 2010: 9.095 kWh
Förbrukning 2011: 8.413 kWh

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34902
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Polarpumpen och pris...
« Svar #9 skrivet: 07 augusti 2010, 23:20:16 »
Jag har flexibla regler, nya medlemmar som registrerar sig och direkt kritiserar en viss leverantör har absolut inte samma friheter som en "känd" medlem.
Jag blir riktigt förbannad när jag ser att privatpersoner utpressar företag, och andra hejar på!
Precis på samma sätt som jag blir förbannad när jag ser att olika företag upprepade gånger lurar nya kunder att köpa undermåliga produkter till nära nog ordinarie priser, med lögner och överdrifter som säljredskap.

De regler jag har (om ej alltid nedskrivna) är till för att förhindra båda sorterna av övertramp.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad peoe

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
SV: Polarpumpen och pris...
« Svar #10 skrivet: 10 december 2010, 12:10:59 »
Vill bara se till att meddela att mycket snart efter att inlägget postats här blev jag kontaktad av företaget ifråga som plötsligt hade en helt annan approach. Nu menade de att om jag ville ha de tusen kronorna gick det bra.

Så - av det kan man lära sig två saker:
företaget får reda på vad som händer här.
får man tag i rätt person/ eller om personen förstår att det är allvar så har de inga problem med att backa.

Jag övergår således till att rekommendera dem igen.

Utloggad mrowkoob

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
SV: Polarpumpen och pris...
« Svar #11 skrivet: 19 december 2010, 19:36:56 »
Har själv varit i kontakt med Polar pumpen.

Men eftersom de inte vill upplysa vem som kommer installera och när de kan så blir det ingen handel med dem.


Utloggad doggydoggen

  • Signal Tekniker som inte är
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: UmeÃ¥
  • Antal inlägg: 961
  • Karma +5/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar Glass!
SV: Polarpumpen och pris...
« Svar #12 skrivet: 22 december 2010, 17:17:32 »
Det är mycke man kan önska när det gäller köp av värmepumpar.
Tänker då på dom som nu köper en pump från nå´n av alla värme pumps försäljare och får efteråt veta att installationen blir om 2 månader.
När har man rätt att bli förbannad?
Man borde inte få sälja fler pumpar än man hinner montera upp,man ska ju inte behöva vänta så länge att den nya pumpen blivit fjolårets modell?

När jag köpte min pump(Början av februari 2010 och sedan tog kontakt med företaget som skulle montera den så sa dom,,ja vi kommer i slutet av mars början på april..jag blev så förbannad att jag höll på att gå upp i atomer..facit blev att jag fick den monterad efter 2 veckor med kraftig påtryckning.

Skall nu köpa en pump till,och jag kommer kräva att pumpen skall upp på en vecka annars blir det ingen affär.

Dogge
Bor i hus Team dogge i Umeå, dvs har ritat och byggt huset själv, är på c:a 130 m2 med övervåning på halva huset.
Timmrade ett garage/verkstad av en gammal västerbottensgård 2002 på c:a 70m2.
I huset sitter det 1 st toshiba 25 premium och 1 Ras10
som spets har jag en upphottat pelletskamin
St.Croix Aftonbay som styrs av bland annat utomhus temp och innetemp med automatisk start.
I garaget sitter det en Electrolux ESD09HRA samt ett luftvärmesystem ACJ med en ombyggd Minimaster värmeväxlare
Blev även en ombyggd minimaster värmeväxlare i huset.
Årsförbrukningen är runt 17-18T kw många kw blir det i garaget med maskiner och annat, bara belysningen som består av 30st 30w=900w lysrör som man ideligen glömmer att slå av!!!

Utloggad ghandi

  • Kan för mkt men inte
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Norrland
  • Antal inlägg: 663
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Installerar Värmepumpar
SV: Polarpumpen och pris...
« Svar #13 skrivet: 22 december 2010, 17:47:40 »
Det är mycke man kan önska när det gäller köp av värmepumpar.
Tänker då på dom som nu köper en pump från nå´n av alla värme pumps försäljare och får efteråt veta att installationen blir om 2 månader.
När har man rätt att bli förbannad?
Man borde inte få sälja fler pumpar än man hinner montera upp,man ska ju inte behöva vänta så länge att den nya pumpen blivit fjolårets modell?

När jag köpte min pump(Början av februari 2010 och sedan tog kontakt med företaget som skulle montera den så sa dom,,ja vi kommer i slutet av mars början på april..jag blev så förbannad att jag höll på att gå upp i atomer..facit blev att jag fick den monterad efter 2 veckor med kraftig påtryckning.

Skall nu köpa en pump till,och jag kommer kräva att pumpen skall upp på en vecka annars blir det ingen affär.

Dogge

Du kanske ska tajma så att du köper pumpen under försommaren och inte när du behöver värmen omedelbums?

Sen kan man ju tycka att du före eller vid köp av pump kan/ska fråga hur lång leverans/installationstid det är just då.

Kan säga att ett krav på installation från vår firma i dessa tider (läs vinter och kallt) på 1 vecka är något som kunderna kan glömma dels pga jobb börda dels pga att vädret inte tillåter det, det är ju faktiskt så (som många dock verkar tro) att vi inte sitter på arslet och väntar på att nästa kund ska ringa för att kasta oss i bilen och åka dit.

Utloggad doggydoggen

  • Signal Tekniker som inte är
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: UmeÃ¥
  • Antal inlägg: 961
  • Karma +5/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar Glass!
SV: Polarpumpen och pris...
« Svar #14 skrivet: 22 december 2010, 23:48:02 »
Det är mycke man kan önska när det gäller köp av värmepumpar.
Tänker då på dom som nu köper en pump från nå´n av alla värme pumps försäljare och får efteråt veta att installationen blir om 2 månader.
När har man rätt att bli förbannad?
Man borde inte få sälja fler pumpar än man hinner montera upp,man ska ju inte behöva vänta så länge att den nya pumpen blivit fjolårets modell?

När jag köpte min pump(Början av februari 2010 och sedan tog kontakt med företaget som skulle montera den så sa dom,,ja vi kommer i slutet av mars början på april..jag blev så förbannad att jag höll på att gå upp i atomer..facit blev att jag fick den monterad efter 2 veckor med kraftig påtryckning.

Skall nu köpa en pump till,och jag kommer kräva att pumpen skall upp på en vecka annars blir det ingen affär.

Dogge

Du kanske ska tajma så att du köper pumpen under försommaren och inte när du behöver värmen omedelbums?

Sen kan man ju tycka att du före eller vid köp av pump kan/ska fråga hur lång leverans/installationstid det är just då.

Kan säga att ett krav på installation från vår firma i dessa tider (läs vinter och kallt) på 1 vecka är något som kunderna kan glömma dels pga jobb börda dels pga att vädret inte tillåter det, det är ju faktiskt så (som många dock verkar tro) att vi inte sitter på arslet och väntar på att nästa kund ska ringa för att kasta oss i bilen och åka dit.
jag frågade när jag skulle få den monterad och fick svaret nästa vecka..då lurar man ju kunden.
har säljaren inte tid att montera så är det ju så,men då får man väll köpa pumpen när dom har tid att göra jobbet,och tycker man då att det är för lång väntetid,ja då får man väll fundera över om man kan tänka sig det eller handla någon annanstans.=)
man ska ju inte som kund behöva ligga ute med 20,000 i flera månader utan att få sin vara,den kostnaden bör ju företagen ta.
så pengar när leverans och montage är gjort kan ju inte vara orimligt

ps:jag tror inte ni sitter på arsulet,men många tar nog sig vatten över huvet och överbokar.
« Senast ändrad: 22 december 2010, 23:51:34 av doggydoggen »
Bor i hus Team dogge i Umeå, dvs har ritat och byggt huset själv, är på c:a 130 m2 med övervåning på halva huset.
Timmrade ett garage/verkstad av en gammal västerbottensgård 2002 på c:a 70m2.
I huset sitter det 1 st toshiba 25 premium och 1 Ras10
som spets har jag en upphottat pelletskamin
St.Croix Aftonbay som styrs av bland annat utomhus temp och innetemp med automatisk start.
I garaget sitter det en Electrolux ESD09HRA samt ett luftvärmesystem ACJ med en ombyggd Minimaster värmeväxlare
Blev även en ombyggd minimaster värmeväxlare i huset.
Årsförbrukningen är runt 17-18T kw många kw blir det i garaget med maskiner och annat, bara belysningen som består av 30st 30w=900w lysrör som man ideligen glömmer att slå av!!!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!