Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Felkod H11 pÃ¥ CS-E9CKP  (läst 14832 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jachri

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
Felkod H11 på CS-E9CKP
« skrivet: 20 oktober 2008, 17:39:21 »
Hej!
Januari 2005 installerade jag en pump (Panasonic CS-E9CKP) som har funkat felfritt sen dess. Nu satte jag på pumpen för säsongen i helgen, och när jag kom hem från jobbet idag så blinkade lampan och det stod felkod H11. Googlar man lite så får jag fram att H11 betyder "Indoor / outdoor abnormal communication" och att felet troligtvis är "Internal / external cable connections or Indoor / Outdoor PCB". Eftersom jag är elektriker så kollade jag alla kabelanslutningar och allt ser bra ut, så jag antar att det är "Outdoor PCB". Vad är "Outdoor PCB" för något? Kretskort ligger ju nära till hands att tro att det är...
En annan sak, jag köpte min pump från ett företag som inte längre finns kvar så garanti kan man ju glömma... Nu är det iofs över 2 år sen pumpen installerades iallafall.
Är det någon som kan rekommendera en bra reparatör i Göteborg?

Tack på förhand!

Utloggad kjell62

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Dalarna Falun
  • Antal inlägg: 1214
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Felkod H11 på CS-E9CKP
« Svar #1 skrivet: 20 oktober 2008, 17:56:42 »
Hej!