Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: EocZenith, EcoAir - konstigt beteende  (läst 5362 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rdm

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 100
  • Karma +0/-0
SV: EocZenith, EcoAir - konstigt beteende
« Svar #15 skrivet: 25 februari 2011, 12:50:25 »
Liten uppdatering frÃ¥n mig här... snackade med CTC och det lutar mot att jag kan ha hittat en bugg i styrsystemet.  Det som händer (och har nu hänt igen ett par gÃ¥nger) är att VPn kan under vissa förhÃ¥llanden (verkar vara relaterat till tempen i övre tank) börjar köra mot övre när Extra VV drar igÃ¥ng 0600 och släpper aldrig taget.  IgÃ¥r ringde frun och sade att det inte fanns nÃ¥t varmvatten, kom hem och kollade och det var runt tretti grader i övre pannan, med ingen elspets eftersom VPn hade försökt ladda övre till sitt börvärde sen tidigt pÃ¥ morgonen.  Det verkar som om styrlogiken helt ignorerar Max Tid Övre Tank när den är i Extra VV läge, och eftersom VPn inte kan klara behovet när det är typ -10 ute sÃ¥ kan den aldrig nÃ¥ övre tanks börvärde heller.... och allt blir kallt.

De ska kontakta mig när de kollat pÃ¥ styrprogrammet.  FÃ¥r se vad som händer. :)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!