Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: Bosse-värmepumpsdo
« skrivet: 01 februari 2006, 18:57:34 »

I veckan gick Nordic air Service i konkurs!
en misstänkt bomb hade apterats där dock inte äkta!

Hämtat från artikel i GT

Skrivet av: Rickard
« skrivet: 30 januari 2006, 17:10:11 »

Ta då bort hela inlägget, men censur är ju alltid effektivt......Jag bara undrar var i inlägget jag baktalade eller smutskastade??? Jag tom påtalade att jag kanske hade fel.....men det hjälper väl inte.....Har oxå läst massa inlägg förut på detta forum & det verkar inte vara så känsligt vad man säger annars....Men jag har nog återigen fel.....
mvh Mattias
ps. Namnet var redan upptaget.ds

Hela inlägget var ett enda anspelande på att föregående inlägg var "oärligt", även om du försökte snirkla dig runt utan att nämna namn eller liknande skall man vara en idiot för att inte förstå vem/vilka du anspelade på, jag behöver inte följa tryckfrihetslagarna i detta forum utan jag har rätten att plocka bort skitsnack var helst jag ser det.
Jag vet att inte alla uppskattar mitt sätt att moderera, men jag vet att ännu fler gör det.
Dessutom vet jag att man aldrig kan göra alla nöjda.

Däremot kan jag hålla med dig om att det finns en risk för att det inlägg du kritiserade skrevs för att snedvrida marknaden, hade inlägget ifråga kommit från ett företag som inte sålde värmepumparna även utan installation (t.ex. de som importerar/säljer "sverigepumpen") så hade jag redigerat eller plockat bort inlägget ifråga.

Skrivet av: Rickard
« skrivet: 30 januari 2006, 17:00:03 »

Det står dig fritt att anmäla inlägg som du anser vara falska eller marknadsföring, modereringen tar jag (eller nån av de andra moderatorerna) hand om.

Låt denna tråd fortsätta handla om hur man häver köp, och vad som är bra eller dåligt om man vill kunna göra det i efterhand om man inte är nöjd med sitt köp.

Rickard VPGR:s inlägg var helt rimlig i denna tråd, däremot inte ditt.

Till alla berörda vill jag än en gång säga - det finns ingen anledning att titt som tätt skriva importörens/leverantörens namn i forumet, skriv istället "importören" eller "leverantören" allt för att få trådarna att flyta på så bra som möjligt, utan att jag skall behöva redigera inlägg med denna typ av diskussion som följd.

Synpunkter på mitt/vårt sätt att moderera forumet kan lämnas till mig direkt rickard@varmepumpsforum.com eller i tavlan "synpunkter på forumet", att börja kritisera mitt/vårt sätt att moderera direkt i trådarna det berör är enbart ett tecken på omognad och en önskan om att nedvärdera förtroendet för den det berör, i detta fall mig.
Skrivet av: Glashus
« skrivet: 30 januari 2006, 12:55:14 »

Ta då bort hela inlägget, men censur är ju alltid effektivt......Jag bara undrar var i inlägget jag baktalade eller smutskastade??? Jag tom påtalade att jag kanske hade fel.....men det hjälper väl inte.....Har oxå läst massa inlägg förut på detta forum & det verkar inte vara så känsligt vad man säger annars....Men jag har nog återigen fel.....
mvh Mattias
ps. Namnet var redan upptaget.ds
Skrivet av: Glashus?
« skrivet: 29 januari 2006, 20:27:11 »

Satt & tittade på en viss försäljares hemsida där stog: NYHET köp din värmepump utan installation.... Bla, Bla, Bla

/Redigerat av admin, gäster tillåts inte smutskasta eller anklaga person eller företag i forumet.
De som vill föra en debatt i forumet i den typen av frågor bör göra det under ärligt flagg, kan man stå för sin kritik så bör man kunna stå för det med namn.
/Rickard


Det är inte bra att ha en säljare för pumpen med ett kvitto och montör med ett annat.

Köp därför VP av en säljare som står för allt och får lösa problemen med montören om det behövs.

mvh Rickard
Skrivet av: qvisten
« skrivet: 29 januari 2006, 01:31:47 »

Det är inte bra att ha en säljare för pumpen med ett kvitto och montör med ett annat.

Köp därför VP av en säljare som står för allt och får lösa problemen med montören om det behövs.

mvh Rickard
Skrivet av: Yippie
« skrivet: 28 januari 2006, 17:18:49 »

Känner igen det förra skrev, köpte min på Elgigganten, för ´ca 1 år sedan...problem med is här oxå..problemen fortsatte givetsvis när vintern kom igen mera is. ,
Elgigganten ska bara ha beröm för sitt sätt att lösa det hela, köpet gick åter....snyggt jobbat Elgigganten.
Nu sitter en ny pump på plat som jag är väldigt nöjd med   :), även nu när kylan kommit här i västsverige  ºC

Slutsats, om problemen fortsätter byt ut "skiten"
Numera nöjd pumpägare
Skrivet av: Na 11000
« skrivet: 23 januari 2006, 22:32:09 »

Hej på er!

Jag hävde köpet  för ca 1 månad sen.

Min NA maskin krånglade hela tiden, frostade inte av samt klick ljud.

Jag förde anteckningar varje gång insallatörena var här och rättade till fel. Jag antacknade varje tfn samtal till butiken som jag köpte den av. Till en början ringde jag direkt till insallatören som insallerat maskinen.

Men till slut ringde jag butiken han var föga trött på mig och hänvisade till importören. Jag sa till honom att du får hänvisa till vem som helst men som konsument är det butiken och jag som har ett avtal.

Det var en himla massa turer med min pump jag köpte en NA 400 fick i kompensation en NA 11000 den funkade bra till en början men den frostade av dåligt eller inte alls.

Jag ringde till min kommuns konsumenthandledare hon gav mig info vad som gäller för att häva ett köp eller få ngn typ av kompensation.

Butiken ville byta ut min NA till en Sanyo.  Men jag hade ingen aning om vilken modell av Sanyo de skulle montera upp istället. Jag var rejält förbannad och ville endast ha  pengarna tillbaka.

Importören började ringa och förhöra vilka fel jag hade på min NA. Jag svarade att det borde ni kunna läsa på garantiarbetena som installatörerna varit hos mig och försökt och rätta till.

Min kontaktperson i butiken sa att jag tillslut skulle få pengarna tillbaka och han höll sitt ord. Importören fortsatte att ringa och fråga om jag var missnöjd med min NA.

Mitt råd till er som känner sig lurade av Importörens marknadsföring och lyckad vilseledning. För anteckningar på hur många ggr ni har fel på pumpen, vad insallatörerna utför för garanti arbeten, samt när ni ringde och felanmälde och när de kom.

Själv mår jag så mycket bättre nu när jag lyckades häva köpet. Det var inte roligt att komma hem från jobbet och mötas av etts mattrande ljud. Fläkten tar i isbildningar.

Eller när detskulle gå från + grader till minus grader då visste jag att grannarna skulle titta snett på mig och tröskverket till värmepump,



Hls en fd NA ägare. *roflmao*
Skrivet av: Rickard
« skrivet: 23 januari 2006, 18:39:42 »

I detta fall kan det vara lite komplikationer med att du köpt installationen av en kille och värmepumpen av en annan, den som installerat vill ju inte ta ansvar för en dålig (om den nu är det) värmepump som inte går få att fungera bra vad han än gör.

Den som sålt värmepumpen åt dig skyller förmodligen på installationen eller på att installatören inte klarar av att felsöka och åtgärda problemet.

Din installatör kan inte fixa felet och den som sålt den kanske vägrar ställa upp med ny maskin eller ersättningsvara.

Mike har dock helt rätt, du skall bara behöva vända dig till installatören för att få installationen rätt utförd, om det inte är något fel på installationen så blir det dock lite vanskligt, skall installatören verkligen behöva sköta reklamationen gentemot säljaren då han själv inte anskaffat varan eller ligger det på din lott att reklamera gentemot säljaren av värmepumpen.
Jag är inte säker, men visst tycker jag att du har rätt att kräva att din värmepump skall fungera felfritt, oavsett hur mycket värme den ger så skall den i alla fall inte frosta igen, där går gränsen för vad man kan kalla en fungerande värmepump.

Skrivet av: Mike
« skrivet: 23 januari 2006, 16:46:29 »

Som konsumet skall man endast behöva vända sig till den man köpt produkten av ingenting annat, konsumentköplagen gäller.
Skrivet av: ny i gamet
« skrivet: 22 januari 2006, 22:49:31 »

återförsäljaren  ansvarar inte för värmepumpens konstruktion . när dom säljer till dig är det så att tillvärkaren ska laga produkten 3 gånger innan den byts ut mot en ny därefter skall den lagas igen 3 gånger och sen kanske det går att häva köpet 

om t.e.x enn kyl-vvs firma köper en v-p ifrån grossisten dahl t.e.x är det samma förfarande vvs firman får inte en krona tillbaka om tillverkaren hävdar att det inte är något fel på produkten.
tillverkarna hotar alltid med rese-konsult-hotell kostnader för sina utredningar. då blir det den lilla installatören som ska bevisa att en produkt t,e,x lämnar för lite energie ifrån sig .

det kostar en halv förmögenhet att göra en sån utredning.


återförsäljaren i samtliga fall hänvisar till tillverkare av produkt . därför är min rekomendation köp svensktillverkat . euronom-ctc m-m   ctc hade 7,9kwh med filter i sig som gick sönder . allt som blev var ett samtal 4dagar senare stog det en ny maskin på plats och fraktsedel samt att ersättning för arbetet stog dom också för . enkelt att rekomendera efter sån service.   



billigt skit på dom bara knUp
Skrivet av: Dina
« skrivet: 22 januari 2006, 19:45:26 »

Företaget som jag köpte maskinen av då.Har inte dom något ansvar?
Mvh Magnus
Skrivet av: ny i gamet
« skrivet: 22 januari 2006, 19:29:49 »

vänd dig till strateg . importören av maskinen skall ta sitt ansvar för sin produkt hänvisa till installatören och fråga strateg vem som bär funktionsansvaret för produkten och att du vill reklamera funktions problemen .

ta namnet på vem du pratar med - se till att ha honom som kontaktperson och fråga vem som är ansvarig i ditt distrikt där du bor för service arbeten och att du gärna ser dom boka honom för ett besök.

ge dig inte hänvisa till att ingen tillverkare är perfekt och att allt kann det bli fel på det viktiga är vad vi gör nu.    be om  en förlängd funktions garanti av strateg om dom repar maskinen . dokumentera allt fotta maskinen vid dom olika drift förhållanden som kann uppstå kontrollera om maskinen lämnar det den ska   .

oftast om mann har tur ger maskinen 2 i cop och inte ett skit mer .

se till att du har en flödes mätare insatt och 2 krönta termometrar  formeln du behöver är lps *4,18*delta t= kwh i timmen

tips från en som blivit lurad på en starline med samma problem . hoppas du får nåt jag gick bet på importören men fick hjälp av å-f  vilket i mina ögon var ruskigt generöst av dom att ta importörens ansvar gentemot mig som kund.

tack för ordet och lycka till
Skrivet av: Dina
« skrivet: 22 januari 2006, 19:28:28 »

Utedelen bara isar igen.Jag får slå varmt vatten på den i gång om dygnet.
När det är så mycket is på den så ger den mycket dålig värme.
Mvh Magnus
Skrivet av: mansan
« skrivet: 22 januari 2006, 19:13:51 »

om du skriver mera nogrant vad som är fel så tror jag att du kommer att få en massa bra tips hur du kan fixa det.det finns ju folk som är riktigt bra på det här med pumpar på forumet (ej jag dessvärre) ;D
Skrivet av: Dina
« skrivet: 22 januari 2006, 17:53:55 »

Jag har köpt maskinen av ett företag (8000:-) och dom hade en installatör som satte upp den (4300:-).
Installatören har varit hos mig en gång efteråt för att fixa avfrostningen.Det hjälpte tillfälligt.
Nu har jag jagat installatören men utan resultat.Pumpen bara isar igen.
Vad ska jag göra.
Mvh Magnus
Skrivet av: Rickard
« skrivet: 22 januari 2006, 16:44:25 »

Att häva köp brukar inte vara lätt om inte din installatör säger ja av ren goodwill, att fråga kostar ju inget, men blir det protester från installatören så har du nog inte så stor chans är jag rädd.

I vart fall om den fungerar bra enligt installatören.
Skrivet av: Dina
« skrivet: 22 januari 2006, 16:41:40 »

Jag fick 2 års garanti.
Mvh Magnus
Skrivet av: Mike
« skrivet: 22 januari 2006, 15:45:48 »

Nej rent generellt sedan beror det på vilka garantier du fick vid köpet.

Har de reparerat samma fel 3 ggr utan att det hjälper kan du ha möjligheten.
Skrivet av: Dina
« skrivet: 22 januari 2006, 15:43:42 »

Hej!
Jag har en NA 9000 som är 1 1/2 är gammal, kan man häve det köpet efter som jag inte nöjd med den?
Mvh Magnus

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!