0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Klammer funkar bra till slang men till rör är det nog lite sämre. Om jag skulle göra en fusklagning skulle jag försöka få tag på en avgasklammer eller liknande. Tror inte slangklämman kommer formas tillräckligt runt muttern och är inte tillräckligt hård för att inte formas heller utan den kommer formas men inte hålla för trycket som tydligen kan uppstå men det var om jag skulle fusk laga det sånt gör ju inte jag
Jo, jag förstår att det är svårt att förstå. Men en 28mm klämring gör inte mycket till märke i ett hårt kopparrör. Liten bågfil och lite känsla så klyver man klämringen. Men visst, man kan ju göra det svårt för sig ochså. Det verkar vara ett vedertaget modus operandi bland forumets medlemmar.
Hur man byter en mutter utan att kapa röret har jag otroligt svårt att förstå, oftast har väl skärringen skurit in i röret så det är omöjligt?Skall man kapa röret så innebär det rörbyte, vilket kostar.Blir väl att köpa en sats med rör och kopplingar för x antal tusen?All kraft på muttern har kommit från isens expansion mellan koppling och mutter, i gängorna.