Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Installera värmekabel till ivt optima 700 2004  (läst 707 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Esaus

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Installera värmekabel till ivt optima 700 2004
« skrivet: 08 oktober 2019, 19:10:38 »
Hej!
Jag har satt in en begagnad ivt optima 700 värmepump. Till denna fick jag en värmekabel som ska in i avloppsslangen men som var trasig. Jag beställde en ny från en sida med ivt reservdelar m.m. och det visade sig att denna slinga har 3 st kablar och den som hör till värmepumpen har 2 st. I kontakt med sidan som jag beställde ifrån så hade de pratat med leverantören och hade fått information att det är o, fas och jord på kablarna (vilket jag redan visste) "Ta kontakt med elektriker för installation". Dock svarade de inte på frågan om det går att koppla in denna på de två platserna på kretskortet på som ska styra värmeslingan.

Någon som har information eller erfarenhet av att koppla in en värmekabel på denna värmepump eller någon annan som haft liknande problem. Jag letade efter en 2polig värmekabel men hittade ingen som fanns till försäljning utanför det som levereras till tillverkare av kylsystem osv som jag inte kunde beställa.

Kretskortet på ivt optima har 2 portar märkta Do4 och N där värmekabeln kopplas in. Märkningen på den gamla är CSC2 1,5m/75W/230V. Och är en sådan kabel som man inte får kapa, minns en namnet på typen. Kan jag bara koppla 0 och fas på denna och låta jorden va urkopplad eller behöver jag koppla den mot ramen eller något? Eller helt skita i detta? Den nya är av typen CSC/TS 3m/45W/230V.

Tacksam för all hjälp!!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!