Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Var ska jag placera min andra pump ?  (läst 956 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ust66

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
Var ska jag placera min andra pump ?
« skrivet: 22 januari 2010, 15:50:06 »
Har idag en TE9 placerad i hallen (befintlig). Har problem att värme i köket beroende b la på FTX systemet blåser ut vid ingången till köket. Nya 3.glasfönster men problem vid redan -2 att hålla 20 grader överallt i huset. Behöver mer kw utan att använda det vattenburna systemet(kombipanna).
Vill placera den i förrÃ¥d (2:a pump) idag ca 13-15 C pÃ¥ vintern . För att öppna dörr till kök för att fÃ¥  stödvärme frÃ¥n LL-pumpen. Även kunna öppna dörr till garage när jag vill ha upp 10-15 i garaget när jag ska använda det ! Kunna hÃ¥lla upp 10-15 grader  i vinterträdgÃ¥rden när vi har stängt den stora skjutdörren frÃ¥n vardags rummet när det är -10 till -20 C. Kyla ner vinterträdgÃ¥rden pÃ¥ sommaren. Min sambo vill placera den i vinterträdgÃ¥rden för att kunna använda den pÃ¥ sommaren och vintern. Men är det för kyligt sÃ¥ kommer den stora skjutdörren frÃ¥n vardags rummet Ã¥ka igen, det vet jag ! DÃ¥ fÃ¥r vi ingen hjälp i resten av huset speciellt köket. Ser inget bra att ha dörren öppen ut till förrÃ¥det frÃ¥n köket tycker hon medans jag ser det som den mest flexibla lösningen ! Placera den i köket blir inte bra om jag inte köper en golvvärmepump men dÃ¥ blir det bara kök och huset som fÃ¥r värme. I detta fall prataa vi om en RE 12 Panasonic troligtvis.

Vad göra ????

UST
Vad göra ?
108 m2 + 20 m2 vinterträdgÃ¥rd+ 28 m2 garage och förrÃ¥d ej uppvärmt. 1 st Panasonic TE 9. 1 st helt ny ME GE 35  vinterträdgÃ¥rd. 1 st kombipanna Focus -95 för vv vatten och stödvärme. Vattenburet. 1 st Pahlens 51 för pool värme. 3m 3 ved  i kasett. 18500 kw per Ã¥r.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!