Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Fujitsu ASYB 9LD  (läst 2596 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad sassypassy

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Karma +0/-0
Fujitsu ASYB 9LD
« skrivet: 06 oktober 2006, 12:43:08 »
Hej!

Jag har blivit erbjuden en fujitsu ASYB 9LD av en försäljare. Denna gör 6kw. Nu menar han att det inte spelar någon roll hur mycket den *gör* i watt. Att man dessutom kan överdimentionera stämmer detta?? Han kunde sälja denna med installation för 18500:- är det ett bra pris är den värd detta och kan man tjäna något på den? Ska jag hellre ta en som är störra dvs på mer watt?? Typ den som finns på 9,1kw? Jag har yta 112kvm och bor på öland....funderar starkt på att köpa denna

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Fujitsu ASYB 9LD
« Svar #1 skrivet: 06 oktober 2006, 13:19:48 »
japp han har helt rätt i att det är mkt svÃ¥rt att överdimensionera en lvp iaf en inverter pump  men självklart sÃ¥ spelar det roll hur mÃ¥nga watt den är pÃ¥ det är ju en del av hur mkt den ger när det är kallt ute. Men sen sÃ¥ är väl kanske placeringen av innerdelen det viktigaste av allt.....  tycker absolut du ska välja den större pumpen AWYZ 14 nocria dÃ¥ fÃ¥r du dessutom automastisk filterrengörning och prisskillnaden är ju inte stor. MvH Krister
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad sassypassy

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Karma +0/-0
SV: Fujitsu ASYB 9LD
« Svar #2 skrivet: 06 oktober 2006, 13:48:35 »
tack igen Christer för sakligt svar! ;Dnu är det så att han bara har denna hemma och inte den större. Jag bor ju närmst kalmar men ingen verkar sälja den som är större som ger 9kw :(har du nån aning om vart man kan vända sig?

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Fujitsu ASYB 9LD
« Svar #3 skrivet: 06 oktober 2006, 13:52:11 »
Hej! kolla denna länk:  http://www.fgnordic.se/dealers.php?lang=se#01     MvH Krister 
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!