Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Mitsubishi heavy netsu srk 35 ingen värme - felsökning 2 blink  (läst 2423 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad drik

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Göteborg
  • Antal inlägg: 78
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Hej

Värmepumpen har slutat ge värme som sig bör. Emellanåt får jag felkod med två blink. Manualen pekar mot kompressorn. Utedelen varvar på fläkten i omgångar för att sedan stanna. Ledningarna är inte kalla ut från utedelen men absolut inte så man bränner sig heller.

Min fråga är om det finns något att kolla innan jag ringer kylmontör?

Tack på förhand
Göteborg, 1 1/2 plan 110 m2 med deluppvärmd källare. Byggår 1924, tegelfasad påhängd -67. Treglasfönster. 20 cm sågspån på vinden. Nibe F1245-6kW!

Utloggad drik

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Göteborg
  • Antal inlägg: 78
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Nya giv!

Nu lyser timerlampan och driftlampan blinkar 7 gånger. Då rör det sig om avsaknad av köldmedie. Både kompressor och fläkten i utedelen står stilla.

Läste nånstans att man kunde köra kyla istället och det intressanta då var att både fläkten och kompressorn hoppade igång.... Det blev inte svinkallt men kallare än inne.

Borde inte kylmedium saknas och således hålla kompressorn stopp i kyl-läge också?
Göteborg, 1 1/2 plan 110 m2 med deluppvärmd källare. Byggår 1924, tegelfasad påhängd -67. Treglasfönster. 20 cm sågspån på vinden. Nibe F1245-6kW!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 715
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!