0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
.. Javisst säger han och jag ber om att få en offert, han lovar att återkomma inom några dagar men nu efter 8 veckor har jag inte hört något. Vidare ringer jag två av dem större firmorna här i Stockholm för att boka in ett hembesök. Den första kommer inte på utsatt tid, ( tog ledigt från jobbet ) hör inte heller av sig och jag har inte hört något sen dess. Den andra kommer en timme för sent och lämnar en oseriös offert. Gör ett nytt försök och ringer en fjärde firma, vi pratar i ca 30 min och han lovar att skicka offert inom max 2 dagar. Nu 6 dagar senare håller på att ge upp då ingen offert har kommit. Skulle jag bete mig så här i mitt jobb hade jag inte haft en enda kund kvar. Vad är grejen egentligen, har dem för mycket att göra eller är det bara ren okunskap om hur man sköter basic kundservice.
Ärligt talat varför är alla hantverkare skojjare, kommer nu säkert irritera många men varje ggn man skall anlita en hantverkare eller ta in offerter springer man på skojjare. Hårda ord men är riktigt less just nu. Allt börjar med att jag installerar en luftvärmepump i mitt garage och frågor killen om dem jobbar med bergvärme. Javisst säger han och jag ber om att få en offert, han lovar att återkomma inom några dagar men nu efter 8 veckor har jag inte hört något. Vidare ringer jag två av dem större firmorna här i Stockholm för att boka in ett hembesök. Den första kommer inte på utsatt tid, ( tog ledigt från jobbet ) hör inte heller av sig och jag har inte hört något sen dess. Den andra kommer en timme för sent och lämnar en oseriös offert. Gör ett nytt försök och ringer en fjärde firma, vi pratar i ca 30 min och han lovar att skicka offert inom max 2 dagar. Nu 6 dagar senare håller på att ge upp då ingen offert har kommit. Skulle jag bete mig så här i mitt jobb hade jag inte haft en enda kund kvar. Vad är grejen egentligen, har dem för mycket att göra eller är det bara ren okunskap om hur man sköter basic kundservice.