Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: CTC GSI 616 - Fel i programvara  (läst 3546 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JockeHX

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 184
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: CTC GSI 616 - Fel i programvara
« Svar #75 skrivet: 22 april 2024, 13:56:40 »
Hej,

Har sett att det finns en ny CTC programvara VERSION 20240129. Den jag har är VERSION 20230413. Kan inte se att man har gjort något åt det problemet vi har på våra värmepumpar.

Har du fått svar från supporten?

Jag har fått svar, men fick lite mothugg i form av att de tyckte att max diff på är- och börvärde skulle vara till för att skydda de med golvvärme.

För mig var det helt obegripligt eftersom för det första har Nibe 10 grader fabriksvärde inställbart till 25 grader i jämförelse med CTC GSi som har 5 grader och inte justerbart alls. Plus att om man har golvvärme och vill skydda parkettgolv har man rimligtvis satt max framledningstemp på fördelarna eller styrt det med max framledning i pumpen.

Plus att när detta ställer till med problem vid varmare väder ute så är returen låg så framledningen kommer upp på max 34-35 grader. Inget som skulle skada några golv direkt.

Men sen jag ställde motfrågor på det så har jag inte fått något svar.

Utloggad KVS

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 39
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: CTC GSI 616 - Fel i programvara
« Svar #76 skrivet: 22 april 2024, 16:03:08 »
Har du fått svar från supporten?

Jag har fått svar, men fick lite mothugg i form av att de tyckte att max diff på är- och börvärde skulle vara till för att skydda de med golvvärme.

För mig var det helt obegripligt eftersom för det första har Nibe 10 grader fabriksvärde inställbart till 25 grader i jämförelse med CTC GSi som har 5 grader och inte justerbart alls. Plus att om man har golvvärme och vill skydda parkettgolv har man rimligtvis satt max framledningstemp på fördelarna eller styrt det med max framledning i pumpen.

Plus att när detta ställer till med problem vid varmare väder ute så är returen låg så framledningen kommer upp på max 34-35 grader. Inget som skulle skada några golv direkt.

Men sen jag ställde motfrågor på det så har jag inte fått något svar.
Hej Jocke,
Nej inget svar ännu från den regionala CTC killen så jag vidarebefordrar det nog ikväll direkt till med CTC huvudkontor. Alla har inte golvvärme och som du sa så finns används MAX framledningstemp parametern för det ändamålet.

Utloggad KVS

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 39
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: CTC GSI 616 - Fel i programvara
« Svar #77 skrivet: 22 april 2024, 17:20:57 »
Hej Jocke,
Nej inget svar ännu från den regionala CTC killen så jag vidarebefordrar det nog ikväll direkt till med CTC huvudkontor. Alla har inte golvvärme och som du sa så finns används MAX framledningstemp parametern för det ändamålet.
OK, det är vidarebefordrat nu så vi får hoppas att det kommer ett snabbt och positivt svar från CTC.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!