Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IVT vent 402 justering av allt  (läst 6830 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lokföraren

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: IVT vent 402 justering av allt
« Svar #30 skrivet: 28 november 2023, 23:45:42 »
Hej!

Jag har noterat att min kompressor på IVT402 producerar exakt 8.01 eller 9.01 kwh per dygn, allt över det är elpatron. Vad kan det bero på?

Utloggad ghupost

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 103
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: IVT vent 402 justering av allt
« Svar #31 skrivet: 29 november 2023, 06:34:46 »
De 8-9 kWh/dygn som du nämner är förmodligen inte producerad värme utan av kompressorn förbrukad elenergi. Producerad värme är förmodligen 3-5 gånger större.

Hur är denna energiförbrukning mätt?

Om det är mätt med nÃ¥gon app sÃ¥ är det inte nÃ¥got exakt utan appen har nog tagit drifttid för kompressor och multiplicerat med uppskattad medeleffekt  för kompressorns elförbrukning. IVT:s app tror jag bara registrerar hela antal kWh.

Om kompressorn går 24 timmar på ett dygn och man uppskattar dess förbrukade medeleffekt till 0,33 kW så blir av kompressorn förbrukad elenergi per dygn 0,33 kW * 24 h = 8 kWh

Utloggad LeoDis

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: IVT vent 402 justering av allt
« Svar #32 skrivet: 16 december 2023, 11:53:33 »
Hej, jag har nyligen flyttat in i ett hus med en IVT vent 402. Undrar vad du menar med att du ställt in den på ljuddämpare? Ser ingen inställning som låter mig göra det, är det i servicenivå? Har inget lösenord så vet ju inte hur jag kan ta mig in där eller om IVT ens låter mig.

Är en total nybörjare kring värmepumpar men skulle bara vilja veta hur jag kan ställa in funktionen ljuddämpare då jag tycker den låter lite för mycket

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!