0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
det som jag kan tycka vara lite skumt vid första anblicken är .framledningstemp bara 35 vid bör 40 och 43° i tanken.sen är hetgastempetaturen hög.
Det kan bero på att han har 21,4 grader i rummet medan rumsgivaren är ställd på 20,5 grader, i så fall drar givaren ner framledningstempen. För övrigt måste man ha alla inställningar och driftvärden under gång, för att kunna säga något mer.erp
största bekymmret innan vart att kurvanb vart för högt ställd, hetgasen är för hög och han skall påtala detta för reparatören som kommer och byter displaykortet annars tror jag inte inställningarna vart så dåliga men han hade övre pannan ställd till 45 ºC vilket ofta ger för lite varmvatten...startdiffen är uppställd till 6 ºC för att få ner startena och upp drifttiden....
Lite värden från min 109a att jämföra med.Ute: 3Rum: 20,4 (20,0)Panna: 46 (42)Framledning: 34 (34)Panna nedre: 47 (56)Hetgas: 73VP In/Ut: 41/48Ute VP: 2
hmmm...framledningen hänger inte med ännu.....
ja och du har ju å andra sidan väldigt låg hetgas temp.en polar?
ja innan 110 så fanns 109, 111 har jag för mig
Min framledning sjunker markant vid 55graders körningar, som om cirkpumpen stannar, men visar drift i display.Kan kanske vara för att lättare komma upp i temp om den bara kör mot pannan.Men vi har garanterat expertis här som kan reda ut det.
109:anHur varmt varmvatten har du, jag gissar 40 grader ??Ha det..
Panna: 46 (42)