Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Mitsubishi R32 2017  (läst 42987 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pego

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 19
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #120 skrivet: 30 november 2017, 13:49:47 »
Utredning pågår och bollen ligger tydligen sen 1 v hos Mitsubishi hur gå vidare med ärendet.
Börjar bli lite ryckig körning med 30 minuters avfrostningscykler då det är -21 ute...

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #121 skrivet: 30 november 2017, 14:10:03 »
Då måste med andra ord montören ha varit och kollat installationen och mätt upp den  tummenupp
Mitsubishi i Sollentuna brukar vara snabba så det låter märkligt om dom behöver en vecka på sig för ett beslut!
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Moka

  • Gäst
Moka
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #122 skrivet: 01 december 2017, 21:34:26 »
Hej
Har följt utveckling här lite ang avfrostningsproblemen med Mitsubishi Hero LN35. Jag är precis påväg att byta luft luftvärmepump och har beställt en Hero. ska man undvika att välja nya Hero LN35 och köra på en ”vanlig” FH35 istället?
Tacksam för svar

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #123 skrivet: 01 december 2017, 21:57:25 »
Maskinen som varit på tapeten i denna tråd kommer tydligen  snart få en ny utedel och han kommer säkert uppdatera hur den beter sig.

Mitsubishi har loggat ett stort antal och hittar inga som avfrostar var 30 eller 40 minut konstant.
Då det med största sannolikhet är identiska parametrar (temperaturer/tid) som styr avfrostningen på LN som på FH så är jag inte orolig och jag säljer dom så är det någon som ska vara orolig för problem så är det vi återförsäljare tummenupp

FH är betydligt billigare så det är väl kanske det som främst avgör i många fall i valet mellan dessa två.
Är du orolig så kör du på det gamla säkra kortet FH :)


Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad pego

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 19
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #124 skrivet: 16 december 2017, 22:02:01 »
Fick en ny LN35 utedel installerad, den gamla åkte på felanalys till Mitsubishi.
Ligger nu på stabila 50-60 min värmeintervaller vid ca -16 C (RF=80%) ute, sen avfrostning 9-10 min.
Roade mig att kolla effekten med den nya utedelen. Ger momentant 5.8 kW  vid - 16 ute. DT=21 (in-ut temp på innedel), luftflöde 228 l/s (5ans fläkt), helt OK enligt mitt tycke. Sen är det ju lite svårt hitta ett bra snitt på utblåstempen från inneenheten (fladdrar en del var man mäter) men nog ger den det den ska iaf.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #125 skrivet: 23 februari 2018, 14:45:09 »
För er som drabbats av för täta avfrostningar på LN HERO även om inte behov funnits så är nu en uppdatering klar från Mitsubishi Electric.
Det går dock inte att uppdatera mjukvaran via Wifi modulen,  ny mjukvara tankas i på plats via handdator.
Kontakta er återförsäljare under nästa vecka så bör dom kunna ge info om när uppdatering kan tänkas ske hos er.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Tresk

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #126 skrivet: 04 mars 2018, 22:02:08 »
Hade tänkt köpa en LN35 imorn, men blir lite orolig efter att ha läst denna tråd. :-\
Ska man lägga dom extra tusenlapparna på en LN så vill man ju gärna att det ska funka som det är tänkt.

Är det någon som hunnit få sin mjukvara uppdaterad och kan bekräfta att det funkar som det ska med avfrostningarna nu?

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #127 skrivet: 05 mars 2018, 19:35:57 »
Lite sent ser jag om du skulle handla idag!
Tror inte någon som skriver på forumet har fått sin mjukvara uppdaterad.
Att det kommer ske och att det kommer fungera behöver man inte vara speciellt orolig för men när uppdateringar kommer igång vågar jag inte svara på.
Känner du dig ändå tveksam så har du FH serien att kika på.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Affegbg

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #128 skrivet: 13 augusti 2018, 00:32:29 »
Har man fått bukt med problemet med avfrostningscykler? Uppdateringen av mjukvaran? Är nyfiken då jag fram tills jag läste den här tråden starkt övervägde att köpa Ln35....

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #129 skrivet: 13 augusti 2018, 08:17:58 »
Ja det är bara att beställa  tummenupp
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Affegbg

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #130 skrivet: 13 augusti 2018, 10:08:48 »
Haha det låter ju bra det :)

Men vad ändrade man och hur beter sig maskinerna nu? Vad är det för release på firmware man ska ha i åtanke?
Bor i Sollentuna och inte alls omöjligt att jag kontaktar dig TS Comfort - kompispris?? ;)

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #131 skrivet: 13 augusti 2018, 11:13:39 »
Finns det någon forummedlem som har fått sin maskin uppdaterad ?
Har ej hört något om det.

/D

Utloggad jantijanti

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 92
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Real janti
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #132 skrivet: 13 augusti 2018, 12:22:22 »

Utloggad Affegbg

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #133 skrivet: 13 augusti 2018, 13:43:29 »
Wow en fackmannarapport på ett språk jag inte behärskar. Bäddat för goddag yxskaft tolkning 🤣

Men men, en lekmans tolkning mha Google translate då jag inte kan finska. Är jag ute och cyklar om tolkningen lyder enligt:

1) avfrostningscyklerna verkar vara lösta

2) Utloppets temperatur överstiger aldrig 40 grader.. Är inte det lite lågt? Inomhus tempen höll sig visserligen konstant runt 20 men jag förstod aldrig om pumpen var den enda värmekällan eller om det fanns andra värmekällor för att upprätthålla någon slags temp??



Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #134 skrivet: 13 augusti 2018, 14:44:49 »
Finns det någon forummedlem som har fått sin maskin uppdaterad ?
Har ej hört något om det.

/D

Han som ägde maskinen som du testkörde borde väl ha kontaktat Mitsubishi Sollentuna eller sin distributör om den kom från utlandet och fått den uppdaterad.
Dom som är uppdaterade på plats har knappast kunderna hunnit hårdköra ännu,  möjligtvis norrläningarna som har vinter lite längre  :)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer n 20 rs erfarenhet av vrmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!