Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: CTC EcoEl 1550/1800 hur ändra varmvattentemperat  (läst 1677 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad And

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
CTC EcoEl 1550/1800 hur ändra varmvattentemperat
« skrivet: 07 april 2018, 13:53:43 »
Hej

Här kommer lite info om min panna:
Aktuell driftinfo:
Ute -3
Panna 44 (70)
Framledning 33 (32)
Panna Nedre 37 (40)
Hetgas 56

Vi har inte tillräkning varmvatten.

Varmvatten räcker inte, vatten blir kallt efter en duschning hur kan jag höja varmvatten temperaturen.

Tacksam för all hjälp som jag kan få för att förstå allt detta. Läser mycket på det forumet du tipsade om men det är inte lätt att förstå..........

MVH:
Manna

Inloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29384
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: CTC EcoEl 1550/1800 hur ändra varmvattentemperat
« Svar #1 skrivet: 09 april 2018, 07:40:06 »
I aktuell driftinfo borde du se Eleffekt kW (bläddra ner på menyn) och i inställningar Elpanna max kW?
Kolla även Strömuttag A i aktuell driftinfo så att inte den begränsar?
Din pannan är inställd på 70 C så den borde bränna på för fullt med elpantron.
Det kan vara så att maxtermostaten har löst, den sitter på elskåpet bakom fronten, man brukar få trycka hårt med typ en mejsel.
Sen skulle jag rekommendera att testa med 50 C på elpanna (när elpatron funkar) annars kommer den bara gå på el.
« Senast ändrad: 09 april 2018, 07:43:04 av Carl N »
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!