0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Thomas,Tack för ditt mail.Det är inte mig du har talat med dessa två gånger.Jag har kikat på dina bilder och det ser tråkigt ut fram tills de gjorde om installationen. Efter det blev det lite bättre men kanske inte så som du vill ha det. Dessvärre är det svårt att avgöra om det var möjligt att få till det bättre än det blev då man inte känner till förutsättningarna för installationen. Det känns som om du inte fortfarande är nöjd, även efter ominstallationen.Jag har framfört detta till ansvarig säljare som får ta detta med din leverantör då jag anser att en viss yrkes stolthet måste man ha.Dock så har vi valt att inte agera poliser i sådana fall då vi inte har full kännedom om förutsättningarna samt att det blir svårt att agera opartiskt. Av denna anledning rek. Vi alltid att diskutera med installatören. Skulle det inte vara tillfredsställande så anser jag att du måste vända dig till ARN. för en opartisk utvärdering.MvhTomas ****
Hej Tomas!Tack för ett snabbt svar!Förstår att ni inte agerar "poliser" men om man på 4 ggr inte lyckas få till en installation som är ok då tröttnar man och är ganska färdig med den installatören? Förutsättningarna har jag beskrivit och kan väl inte vara så mycket bättre eller? 👍Bara att i princip ställa/hänga sakerna på plats förutom ett hål i källarväggen!Man kan ju undra hur det blivit om han skulle anlagt för stativet i källaren också? 🤔Hade detta skett när jag var yngre och "stubinen" kortare hade jag skruvat ner pumpen och ställt in den på deras kontor, nu är jag äldre och lugnare! 🙂I mitt sista samtal med säljaren (*******) bad jag dem komma och hämta pumpen (Nexuran) för att jag nu är rent ut sagt skittrött på det här! 💩Grämer mig som tusan att jag inte valde Svensk Villavärme AB istället trots prisskillnaden.Vi får väl se vad min installatör säger?Trevlig Helg!
Vad är det för stollar som varit hos dig?
Sorry för att svaret dröjde! Jag väntar med att ange namnet på företaget tills jag vet vad som sker. Men jag kan ju ge en ledtråd. Har fortfarande inte hört ifrån dem?Daikin Sverige verkar enbart intresserade av att höra hur installationer utförts när det går bra!?Tvivlar på att dom kontaktat min installatör?Till dagens datum har jag inte hört något och kommer inom kort att återigen göra ett personligt besök på "installationsföretaget".
Har det bytts kretskort för att bli av med tjutet?Om så är fallet, men problemet kvarstår så borde det väl vara i Daikins intresse att undersöka det närmare då det gäller själva maskinen.Att man inte certifierar alla installatörer själv är begripligt, tyvärr verkar det vara rätt vanligt med installatörer som inte håller måttet, även om de är certifierade.OM jag skulle få en värmepump monterad skulle jag vara hemma, kontrollera certifikatet, och läsa på innan installation, för att undvika t.ex. för korta rör och slarvigt genomförda vägg-genomföringar och vakuumsugning.
Då verkar ni ju ha en vettig strategi.
Daikin_Påhopp och påhopp! Jag ringer till er och blir lovad "hjälp"/"jag ska föra detta vidare" , skickar mail som ej besvaras. Var har jag skrivit att jag nekar honom tillträde? Han behöver bara ringa eller har jag förbjudit det också?Jag sa i mitt sista samtal att dom kan hämta pumpen för att jag är skittrött på de här!Jag vill inte ha en firma som ska hit 5 ggr eller mer för att slutföra en installation!
Hej Thomas,det ligger även i vårt intresse att slutkunderna har ett fungerande system.Dock så ansåg jag att du uttryckte dig som att vi inte är intresserade av att hjäpla till utan bara vill ha positiv feedback och så är verkligen inte fallet.Jag talade med vår försäljningschef som hade gett säljaren i uppdrag att prata med din installatör och återkopplingen var enligt återförsäljaren att han inte fick tillträde till dig. Jag har inte sagt att du har nämnt det utan jag ställde en fråga till dig här på forumet.MvhDaikin