Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ojämn temperatur med inomhusgivare  (läst 612 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jörgen.runesson

  • Gäst
Jörgen.runesson
Ojämn temperatur med inomhusgivare
« skrivet: 26 oktober 2023, 22:55:08 »
Börvärdet på inomhusgivare står på 22 grader men då och då går tempen i rummet där givaren står up till 24 grader

AnnaThePannan

  • Gäst
AnnaThePannan
SV: Ojämn temperatur med inomhusgivare
« Svar #1 skrivet: 25 november 2023, 08:45:36 »
Hej!
Jag har samma problem. Har en ecodan med rumsgivare och temperaturen pendlar väldigt.
Jag har den inställd på 19,5 men temperaturen går upp till 21,5 innan den stänger av, den sjunker sedan till 20 innan den startar igen vilket gör att det känns väldigt kallt en period innan den kör igång.
Någon som vet om det finns någon inställning man kan justera för att det ska bli jämnare temp?

Utloggad Kritan

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 122
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Ojämn temperatur med inomhusgivare
« Svar #2 skrivet: 27 november 2023, 11:27:20 »
Hej!
Jag har samma problem. Har en ecodan med rumsgivare och temperaturen pendlar väldigt.
Jag har den inställd på 19,5 men temperaturen går upp till 21,5 innan den stänger av, den sjunker sedan till 20 innan den startar igen vilket gör att det känns väldigt kallt en period innan den kör igång.
Någon som vet om det finns någon inställning man kan justera för att det ska bli jämnare temp?


Ja det går att ändra i inställningar att gränsvärdena är mindre.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!