Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Rörande frÃ¥ga  (läst 647 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad boze

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Rörande fråga
« skrivet: 17 september 2019, 09:06:00 »
Hej, jag har en Panasonic CS-HE9LKE och ser att min täckmutter på 3 vägsventilen på utdelen (muttern över schraderventilen) är borta av nån anledning. När jag kollar efter reservdelar så verkar det vara en 3/8 men när jag kontrollmätte diametern över gängorna så var det typ 11,5mm vilket inte riktigt stämmer.

Är 3/8 kopplat till rördiametern till ventilen eller har jag nån annan udda ventil?

 

Utloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9640
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Rörande fråga
« Svar #1 skrivet: 17 september 2019, 09:19:35 »
Är det serviceporten för R410a köldmedia är det 5/16-tum som gäller pÃ¥ anslutningarna. https://www.entrade.se/Hem/Verktyg/Ventiler_kopplingar_och_nipplar/Tatningshatt_5_16_?id=VBHCP5  Köp via nÃ¥gon installatör.
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

Utloggad boze

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Rörande fråga
« Svar #2 skrivet: 17 september 2019, 09:21:55 »
Tack för det, då beställer jag!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!