Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Building sauna over vertical ground collection pipes  (läst 893 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rikhard

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Building sauna over vertical ground collection pipes
« skrivet: 10 november 2018, 20:45:45 »
Hei!

First I want to apologize my spelling errors. Hope you can forgive me.  :)
Jag ska inte skriva svenska när jag har glömt så mycket. Så jag hoppas att vi kan skriva på engelska.
Eller Finska  ;)

Ok. Here is my problem. I want to build a 6m * 3m Sauna building to my back yard. Unfortunatly my back yard is full of heat collector pipes.
Is here any knowledge about building over pipes? I know it's no, no but I'am going to build it anyway. I don't have any other place to build.

I was wondering if I should put frost insulation all the way or should I only insulate Foundation? I would like to loose so few meters of heat effective collector pipes as possible. Below is a link to a picture. it shows what I am thinking of.

Ps. my info.
House 172m2 in two floors + 60m2 carage +15c . build in 2008. House has insulation in walls 200mm and in ceiling 400mm.
I have 2*250m pipes in ground. ground is clay.

Thanks for your answers in advance.

Rikhard


https://photos.app.goo.gl/aTnLZLJpfwzXx88PA

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!