Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Demontere varmepumpe; kostnader????  (läst 1500 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad norkuld

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
Demontere varmepumpe; kostnader????
« skrivet: 11 december 2006, 18:50:23 »
Jeg har tidligere skrevet et innlegg om forferdelig bråk og plagsom trekk fra en nymontert xe12dke :(
Jeg vil så gjerne få demontert og flytte vp`en et annet sted. Men så er spørsmålet: skal jeg betale for monteringen på nytt når det er montøren som har rådet meg til den nåværende plasseringen? Hvilke rettigheter har jeg i dette tilfelle?

Jeg mener....en grunn til at jeg brukte profesjonell montør var jo at han skulle råde meg til å velge den ideelle plasseringen.
Er det noen som har erfart å måtte flytte pumpen? Skulle gjerne hatt deres hjelp........ skal ha montøren på besøk om par dager......

Utloggad Harken

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 790
  • Karma +5/-2
SV: Demontere varmepumpe; kostnader????
« Svar #1 skrivet: 11 december 2006, 18:55:35 »
Det är lika lätt att flytta som att nyinstallera. Man suger tillbaka köldmediumet genom att stänga ventilerna i viss sekvens och köra på kyla. Det står i servicemanualen som går att hitta på nätet. Sedan monterar man som vanligt. Fast om Du inte kan montera så blir det väl problem. Om installatören har ansvar beror givetvis på vad ni avtalat.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!