0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Att du får A02 beror på för lågt flöde i tilluftsbatteriet.
Det är ett mekaniskt läge och den kan bara "ploppa" ut på en position.
Jag tror jag förstått hur den ska fungera. Ska man köra manuellt trycker man in vredet och vrider den dit man vill och då är den fortfarande intryckt. Ska man köra automatiskt ser man till att vredet är i utploppat läge.När jag ställt in manuellt läge så brukar vredet ploppa ut av sig självt efter en tid och det tycker jag är mystiskt. För att det ska kunna hända så måste ju ratten vridas först till läget där den kan ploppa ut.Skumma grejer.
Eller låg temp på vattnet till batteriet.
Så fungerar den. Trycker du in den så kopplar du bort den från automatiken men om den underliggande skivan matchar ditt inställda läge så kommer den att ploppa ut själv.
Och eftersom motorn fortfarande är aktiv så kan den 'ploppa ut' om den råkar passera det manuellt inställda läget.
Aha, blir det autoläge igen i det fallet? Då måste man alltså avaktivera motorn också om man skulle vilja shunta helt manuellt?
Just precis.För att avaktivera shuntmotorn är det bara att koppla bort ledningarna till den.
tjena, min kompressor är på 800w och nu med -19 ºC går den på knäna.Jag håller fortfarande tillbaka elpatronen till 4,5kw men det är tufft.