Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Värmepumpsforum installation.  (läst 1640 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34893
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Värmepumpsforum installation.
« skrivet: 28 oktober 2018, 08:41:01 »
För ett par månader sedan registrerade jag en bifirma som heter värmepumpsforum installation, verksamheten i denna del av företaget sköts mer eller mindre helt av min son Jacob Marklund som är utbildad inom VVS med påbyggnadsutbildning till kyltekniker med cert klass 1 för kylinstallationer/montage.
Han kommer att vara verksam primärt i Piteå med ca 10 mils radie, i princip Piteå, Skellefteå, Luleå, Boden och Älvsbyn.
Försäljning och installation av Luftvärmepumpar är den huvudsakliga inriktningen. men han tar även på sig mindre VVS-uppdrag i närområdet.
I princip kan han erbjuda vilka fabrikat som helst, men de han har färdiga inköpskanaler till är idag Toshiba, Gree, Panasonic, Daikin, Mitsubishi Electric, Innova, Fuji och några till.
Prismässigt ligger han ungefär i nivå med näthandlarna i de flesta fall.

Jacob har tidigare arbetat i ca 2 år med installationer av luftvärmepumpar och har erfarenhet av minst 300 installationer hos sin tidigare arbetsgivare. Vill ni ha förslag på värmepumpar och offert på installation av honom är hans nummer 076-844 75 30
Jag är inte involverad i installationerna men hjälper honom med inköpskanaler, "företagandefrågor" och pappersjobb som en form av mentor.
Trivs han med livet som företagare är den långsiktiga planen att han med tiden kommer att ta över större delen av den verksamhet som jag idag bedriver. (i princip allt utom mina diskussionsforum som jag avser driva så länge jag har lust och förmåga att göra det)

Jag kommer inte att använda forumet för att marknadsföra hans verksamhet utan skall försöka hålla denna del av verksamheten skilt från mitt deltagande i forumet.
Jag förstår att detta av vissa kommer att ses som att mitt "oberoende" ifrågasätts, och det är också anledningen till att jag väljer att gå ut med denna information i forumet.
Bättre att jag är öppen med detta istället för att det skall komma fram bakvägen i forumet.
Fördelarna som jag ser det är att jag i och med detta kommer att få en större kompetens när det gäller prisnivåer och vilka fabrikat som är bra/dåliga/prisvärda eller "för dyra".
Kompetensen hos mig kommer helt enkelt att öka när det gäller just luftvärmepumpar i takt med den erfarenhet som jag får via Jacobs verksamhet.
Redan nu efter ett par månader så ser jag själv att min läggning som "nörd/kalenderbitare" har gjort att jag på ett mer djupgående sätt satt mig in i olika fabrikats för och nackdelar på en teoretisk nivå - som ett led i att kunna rekommendera rätt maskin till varje unik kund.
Jag hoppas att min utökade kunskap inom denna del av branschen skall kunna göra att jag på ett bättre sätt än tidigare kan bidra med erfarenhet och kunskaper som rör just luftvärmepumpar även i forumet.
Vi kommer eventuellt framöver att lägga upp några maskiner till försäljning i Webshopen, det betyder inte i sig att jag/vi tar ställning till vilka maskiner jag/vi anser vara bäst - bara att det är maskiner som vi tror att kunderna i stor utsträckning efterfrågar, och som vi är OK med att sälja.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!