Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: TrÃ¥dlösa termostatet har troligtvis gÃ¥tt sönder. Ingen värme. Hur göra?  (läst 1513 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jimmy_I

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 48
  • Karma +0/-0
Tjena,

Efter hemkonsten från varmare breddgrader så var det under 19 grader i huset trots att det trådlösa termostatet är inställt på 20 grader. Efter en snabb felsökning så kunde jag konstatera att inga felkoder syntes i displayen, utedelen snurrade som den skulle, dock endast för varmvatten.

Vi har ett trådlöst system från Frico och eftersom mottagaren gått sönder tidigare så misstänker jag starkt att denna är boven igen. Det spelar ingen roll hur mycket jag höjer värmen på termostatet så verkar inte mottagaren snappa upp detta och då händer heller inget på uppvärmningsfronten. Vid kontakt med med min installatör som satt in systemet så fick jag reda på att dom blivit uppköpta och personen jag talade med visste inte om dom fortfarande servade Daikin.

Nu till min fråga. Om min teori stämmer gällande det trådlösa termostatet, stämmer, kan jag kontakta vilken större ackrediterad värmepumpsfirma som helst för att låta dom byta ut Frico termostatet mot ett annat eller är jag utlämnad till min f.d. installatör?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!